Wing, serviciul de livrări cu drona de la Alphabet, compania mamă a Google, a fost implicat într-un incident destul de serios, în care o dronă a lăsat fără curent electric o întreagă comunitate. Se pare că drona livra mâncare către un client atunci când s-a lovit de firele de înaltă tensiune dintr-un cartier din orașul Brisbane din Australia. Drona a luat foc, iar curentul a fost oprit manual de către compania Energex, care operează furnizarea cu energie electrică.
Aproximativ 2.000 de cetățeni din Brisbane nu au avut curent electric pentru 45 de minute în urma incidentului, iar alți 300 au stat fără curent pentru aproape trei ore. Se pare că drona a căzut pe cabluri, de unde apoi a căzut și a luat foc. Conform Wing, drona a avut o „aterizare controlată”, în urma căreia a aterizat pe fire. Desigur, reprezentanții companiei spun că au pornit o investigație internă și că își cer scuze pentru neplăcerile produse.
Probabil că acesta este și motivul pentru care livrările cu drone sunt încă foarte limitate. Există câteva servicii care servesc instituții medicale, pentru transport rapid de organe pentru transplant, de exemplu, sau pentru livrarea de vaccinuri în zone greu accesibile, dar foarte puține care oferă livrări către publicul larg. Se pare că Wing are 100.000 de clienți în Brisbane, zonă în care a realizat deja 200.000 de livrări
Din fericire, rețeaua electrică nu a suferit daune și nimeni nu a fost rănit în urma incidentului. Totuși, astfel de incidente ar putea duce la noi legi care să reglementeze mai bine serviciile de livrări de acest gen.
Momentan, Wing operează zboruri pentru livrări și în SUA și Finlanda, însă cea mai de succes piață pare să fie chiar Australia, unde clienții din suburbii comandă cel mai des prin astfel de servicii. Avantajul livrărilor cu drona este în primul rând timpul scurt de livrare, cu o medie de sub 10 minute per zbor.
sursa: ABC