Până în anul 2026 peste un milion de drone vor face livrări de colete pentru industria de retail în toată lumea, față de 20.000 astăzi, potrivit firmei de cercetare a pieței Gartner.
Această industrie a fost ajutată de pandemia COVID-19, care a reținut la sol multe avioane și elicoptere. Dronele sunt deja folosite pentru a livra provizii medicale în zonele greu accesibile din Marea Britanie, Vanuatu, Ghana, Rwanda sau Chile.
Există modele care pot livra pachete pe distanțe lungi – de peste 100 de km – și în condiții meteo dificile. Un exemplu este Wingcopter, care este o combinație între o dronă clasică și o aeronavă cu aripă fixă. Cu o viteză de până la 150 km/h în mod „aripă fixă”, drona poate transporta o încărcătură maximă de 6 kg. Acest model este folosit și de gigantul UPS.
O altă companie de curierat care folosește drone pentru livrări, în China, este DHL. O livrare pe o distanță de 8 km, care în mod normal al dura 40 de minute cu un vehicul terestru, este făcută în doar opt minute de un vehicul aerian, iar costurile sunt reduse cu până la 80%.
În Spania, compania auto Seat folosește drone pentru a transporta volane și airbaguri de la un furnizor la fabrica sa Martorell. Dronele fac drumul în doar 15 minute. Un camion ar avea nevoie de 90 de minute pentru a parcurge distanța.
Beneficiile pentru mediu sunt și ele mari, deorece este redusă poluarea.
În România lucrurile se mișcă greu, deoarece legislația actuală privind dronele este foarte strictă. În țara noastră este ilegal să decolezi şi să aterizezi o dronă în oraş, chiar dacă aceasta are mai puţin de 50 de grame.
CITEȘTE ȘI:
O navă militară americană a distrus o dronă cu un laser
Australia a primit prima dronă care poate zbura doar folosind inteligența artificială
Un bărbat a folosit o dronă pentru a arunca explozibil pe casa fostei iubite