Majoritatea companiilor mari din zona de tehnologie adoptă rapid noile tehnologii AI și încep deja să le integreze în serviciile pe care le oferă. Adobe, cel mai mare jucător din zona de creație, a anunțat AI-ul său numit Firefly, care poate genera imagini pe baza descrierilor, într-o manieră nu tocmai diferită față de DALL-E, Midjourney sau Stable Diffusion. Fiind însă un serviciu nou, în stadiu Beta, acesta nu oferă rezultate la fel de bune precum concurența, însă are și câteva avantaje.
Adobe spune că Firefly nu este antrenat pe baza imaginilor descărcate de pe internet fără licență. Toate imaginile care au fost introduse în antrenamentul AI-ului său sunt fie imagini care nu necesită licență, fie imagini licențiate. De altfel, compania promite că va răsplăti artiștii care au contribuit la dezvoltarea acestui model AI, odată ce serviciul iese din beta.
Mai mult, Firefly permite și realizarea unor elemente grafice pe care celelalte modele AI nu le pot realiza. Acelea sunt antrenate special pentru a realiza imagini noi, fie că acestea imită realitatea, sau că imită alte stiluri artistice din zona de pictură, desen sau animație. Firefly, în schimb, poate realiza și elemente de tip text, cu textură realizată pe baza unei descrieri a utilizatorului, peste un font ales de acesta.
Firefly este momentan disponibil celor care au deja abonamente Adobe, dar în curând acesta ar putea să necesite un abonament propriu. Nu au fost realizate anunțuri legate de cât ar putea să coste accesul la acest AI, dar probabil că va fi integrat într-unul dintre pachetele Creative Cloud de creație foto.
Desigur, cel mai mare avantaj va fi faptul că Firefly va fi integrat direct cu software-ul Adobe, precum Photoshop, Illustrator, Premiere sau After Effects, putând astfel să treci rapid de la iterație în generarea de imagini la editarea lor în software profesional.
Dezavantajele ar fi calitatea anumitor aspecte ale imaginilor generate. În cazul fețelor umane, acest model AI este cu mult în urma concurenței, însă este posibil ca Adobe nici să nu fi încercat să antreneze prea mult algoritmul în acea direcție, oferind mai degrabă imagini cu alte caracteristici. Este posibil ca în timp, și Adobe Firefly să evolueze în această direcție, pentru a concura mai bine cu alternativele din piață.
sursa: The Verge