Pentru prima dată de când s-a lansat, ChatGPT a înregistrat o scădere în trafic de la lună la lună, în luna iunie. Acesată scădere pare să fie legată de faptul că în iunie, scolile din toată lumea s-au închis, dând startul vacanței de vară pentru majoritatea elevilor și studenților. Astfel, se confirmă faptul că ChatGPT a devenit o unealtă AI foarte utilizată pentru redactarea rapidă a lucrărilor pentru școală.
Conform Similarweb, site-ul unde este găzduit ChatGPT, pe subdomeniul chat al openai.com, a scăzut cu 9,7% în trafic înregistrat în luna iunie față de mai, la nivel global. De asemenea, exclusiv raportat la utilizatorii din SUA, scăderea a fost de 10,3%. Astfel, se pare că o parte importantă dintre utilizatorii ChatGPT ar putea folosi modelul lingvistic AI pentru școală. Această teorie ar putea fi confirmată în septembrie sau octombrie, când ChatGPT ar putea înregistra o nouă creștere, odată cu începerea noului an școlar.
Atunci când luăm în calcul numărul de utilizatori unici, numărul a scăzut cu doar 5,7% de la lună la lună, în timp ce timpul petrecut pe ChatGPT a scăzut cu 8,5%. Se pare că nici versiunea de pe Bing a ChatGPT nu se bucură de o popularitate în creștere. Deși traficul pe Bing a crescut rapid în martie, odată cu lansarea integrării cu chatbot-ul Bing Chat, traficul a scăzut din nou în aprilie și a rămas constant.
Totuși, atât ChatGPT de pe site-ul oficial, cât și varianta de pe Bing, sunt mult mai populare decât alternativele urmărite de Similarweb. Character AI și Bard de la Google sunt cu mult în urmă.
Desigur, și faptul că anumite companii interzic utilizarea ChatGPT în rândul utilizatorilor ar putea contribui la scădere, dar și faptul că apar și alte metode pentru a utiliza chatbot-ul, prin intermediul unor aplicații sau integrări, care nu mai trebuie să acceseze direct varianta web.
sursa: Similarweb