Liviu Drăgan, fondatorul companiilor de IT Charisma şi TotalSoft, a prezentat un nou business, de această dată în domeniul inteligenţei artificiale – Druid SA.
Omul de afaceri a anunţat o investiţie de 1,5 milioane de euro în această afacere nouă, din care 800.000 de euro au fost deja alocaţi, potrivit Mediafax.
Druid SA este o platformă care utilizează algoritmii de analiză ai tuturor informaţiilor de business existente într-o organizaţie pentru a oferi un mod avansat de asistare în luarea deciziilor, potrivit dezvoltatorilor platformei. „Cred că, aşa cum consumatorii obişnuiţi pot realiza tot mai multe servicii personale cu ajutorul telefonului mobil, la fel trebuie să se poată realiza şi în operaţiunile de business – financiar, HR, vânzări etc.”, a declarant Liviu Drăgan, într-o conferinţă de presă.
Druid se adresează companiilor din orice industrie (sănătate, producţie, utilităţi, servicii, retail şi distribuţie, financiar-bancar etc.) cu o platformă de construire şi configurare a asistenţilor virtuali (chatbots) care permit utilizatorilor să comunice în mod direct cu multitudinea de aplicaţii software utilizate în cadrul organizaţiei. Platforma Druid oferă asistenţi virtuali ce pot fi folosiţi în procesele de servicii pentru clienţi, vânzări, marketing, resurse umane sau financiar-contabilitate. Serviciile oferite de Druid sunt destinate atât clienţilor şi angajaţilor interni ai companiei, cât şi partenerilor externi, toate fiind disponibile via web.
„În luna iunie vom activa prima platformă Druid, care va avea disponibili asistenţi virtuali pentru activităţile de suport clienţi, vânzări, tehnicieni şi resurse umane, asistenţi programaţi să execute peste 200 de taskuri. Utilizatorii platformei îşi vor putea construi proprii asistenţi, instruindu-i să acopere anumite zone de business, sau îi vor putea conecta la diferite aplicaţii pentru a oferi informaţii relevante şi a-i asista în luarea deciziilor”, a mai spus Liviu Drăgan.
Platforma Druid foloseşte tehnologii oferite de partenerii tehnologici din zona cloud şi inteligenţă artificială (Azure, Microsoft Cognitive Services, Bot Framework), precum şi o serie de canale de comunicare utilizate pe scară largă (Facebook Messanger, Skype, WeChat, Twilio sau Slack), fiind complementară oricărui sistem informatic intern utilizat de către o companie.
Softul se adresează firmelor („business-to-business”) şi ar urma să funcţioneze be bază de abonament lunar. „Nu a fost stabilit un preţ fix al abonamentului. Estimăm că acesta ar putea fi de circa 20 de euro/lună per utilizator – desigur, poate fi 10 sau 30 de euro, dar poate fi şi gratuit în funcţie de partener”, a mai spus antreprenorul.