Desfăcut din ambalajul original, posibil şi cu mici defecte, dar mai ieftin. Merită cumpărate produsele resigilate?
Exceptând comercianţii neserioşi care încalcă legea neoferind un serviciu funcţional pentru returnarea produselor nedorite, sau folosesc această opţiune pentru a debarasa produse defectuase cumpărătorilor slab informaţi, majoritatea magazinelor online pun la dispoziţie o secţiune cu produse resigilate perfect funcţionale, comandate deja de alţi clienţi şi returnate din diverse motive.
Obligaţi de legislaţia europeană, administratorii magazinelor care practică comerţul online pun la dispoziţia cumpărătorilor opţiunea returnării oricărui produs comandat (termenul uzual fiind de 14 zile calendaristice), fără invocarea unui motiv anume. Aşa se face că unii cumpărători ajung să returneze produsul comandat fără ca acesta să prezinte efectiv un defect: articolul de încălţăminte nu este de mărimea potrivită, aspiratorul face prea mult zgomot, cuptorul arde cozonacul, televizorul este prea mare pentru dormitor, etc. Atât timp cât produsul returnat nu prezintă defecte evidente cauzate de manevrarea necorespunzătoare, sau uzură evidentă cauzată de folosire neglijentă, returnarea sumei plătite la cumpărare este posibilă, în defavoarea comerciantului care va trebui să revândă produsul respectiv altui cumpărător, probabil, în pierdere. Mai este şi o categorie aparte a cumpărătorilor de rea credinţă, care comandă anumite produse scumpe cu intenţia de folosi serviciul de returnare, dar nu înainte de a folosi produsul respectiv pentru o scurtă perioadă de timp.
Indiferent de motive, depozitele marilor magazine online sunt mereu pline cu televizoare, telefoane mobile şi alte produse perfect funcţionale, returnate de primul cumpărător.
Tot la categoria ”Resigilate” ajung şi majoritatea produselor expuse pe rafturile magazinelor, cu valoare depreciată prin acumularea a multe ore de funcţionare şi manevrarea de către vizitatori. Şi pentru acestea, buna funcţionare este în continuare acoperită de garanţia asigurată de producător, care curge însă doar de la momentul în care comanda ta este procesată.
Pe lângă descrierile personalizate adăugate de angajatul magazinului care evaluează starea produsului returnat, amatorii de produse resigilate la preţ de nimic trebuie să ia în considerare şi vechimea acestora. Anumite produse puţin căutate pot rămâne la vânzare ca Resigilate mult timp după ce stocul „de nou” a fost epuizat, inclus la diverse promoţii, sau pur şi simplu înlocuit cu un produs de generaţie mai nouă. În această situaţie, comandarea unui produs resigilat rămas la vânzare de mult timp cu preţ neactualizat poate fi o adevărată păcăleală. Lecţia este: compară de fiecare dată preţul ofertei ”resigilată” cu preţul ”de nou”, eventual de la mai multe magazine.
Poţi găsi în orice moment produse resigilate la preţ rezonabil, căutând în secţiunile dedicate puse la dispoziţie de cele mai cunoscute magazine online:
Maşină de spălat expusă în magazin, lovită puţin la transport, sau folosită în gospodăria cumpărătorului iniţial. Prima variantă este cea ideală: maşina de spălat a adunat nişte praf, posibil şi câteva zgârieturi la manevrare, dar este practic nouă. Şi produsul uşor lovit poate fi sigur de folosit pentru mulţi ani, dacă defectul estetic nu contează aşa de mult în ochii cumpărătorului. În schimb, pentru maşina de spălat folosită pot fi mai multe semne de întrebare, începând cu partea de igienă, existând riscul apariţiei mucegaiului în urma depozitării îndelungate fără evacuarea umezelii rămasă la interior.
Problema igienei poate fi invocată şi la alte produse, precum laptopuri şi telefoane mobile manevrate de persoane străine, aspiratoare deja folosite la curăţenie într-o altă gospodărie, frigidere folosite şi rămase neaerisite, unele produse pentru îngrijire personală.
În schimb, pentru o carte returnată nu ar trebui să existe prea multe obiecţii, la fel şi în cazul produselor cu care rareori se intră în contact direct, precum componente PC. televizoare şi sisteme audio (telecomanda poate fi dezinfectată relativ uşor).