Dornic să obţină profit şi de pe urma produselor comercializate de rivalul Apple, Google trebuie mai întâi să plătească celei din urmă o sumă exorbitantă, obţinând astfel privilegiul de a seta motorul de căutare implicit pe dispozitivele cu sistem iOS.
Poartă de intrare spre o vastă reţea de servicii conexe, versiunea pentru iOS a motorului Google Search aduce mai mult de jumătate din accesările pentru căutări iniţiate de pe telefoane mobile şi tablete. Însă colaborarea dintre Apple şi Google nu este una benevolă, Apple solicitând şi primind o taxă de licenţiere pe măsură, care să asigure că beneficiile obţinute sunt distribuite în mod echitabil ambelor părţi.
Semnat în urmă cu 3 ani pentru suma de 1 miliard de dolari, acordul pentru folosirea Google Search ca opţiune implicită pentru căutările iniţiate pe dispozitive cu sistem iOS a fost între timp actualizat, suma anuală plătită de Google urcând la 3 miliarde dolari. Potrivit estimărilor, suma reprezintă 5% din profitul operaţional realizat de Apple.
Având în vedere faptul că produsele Apple sunt încadrate la gama premium şi adresate unei categorii de utilizatori cu putere de cumpărare peste medie, parteneriatul rămâne suficient de profitabil în ciuda tarifelor tot mai mari solicitate de Apple, fiind puţin probabil ca Google să renunţe la serviciile Apple prea curând.