Plângerea venită din partea asociaţiei pentru protecţia consumatorilor din Portugalia acuză Apple de informarea incorectă a clienţilor în legătură cu regulile Uniunii Europene de acordare a garanţiei, totul cu scopul de a impulsiona achiziţionarea separată a pachetului Apple Care Protection Plan.
Potrivit informaţiilor prezentate pe website-ul Apple, legea protecţiei consumatorilor din Uniunea Europeană acoperă numai produsele cu defecte prezente la momentul livrării, pe o perioadă de doi ani. În realitate, clienţii Apple din Portugalia beneficiază de garanţie pentru orice defect care poate survenii pe perioada de valabilitate a garanţiei.
În procesul deschis împotriva Apple, compania este acuzată că şi-a dezinformat în mod voit clienţii, dându-le impresia că achiziţia pachetului opţional de garanţie, cu valabilitate de 3 ani, este singura cale de a proteja corespunzător produsul proaspăt achiziţionat.
Apple se află deja într-o situaţie similară în Italia, unde compania a fost amendată cu 900.000 euro şi riscă suspendarea activităţilor pe întreg teritoriul ţării.