Booking.com devine noua țintă a Comisiei Europene

14.05.2024
Booking.com devine noua țintă a Comisiei Europene
Foto: Booking.com

Odată cu intrarea în vigoare a legislației DMA (Digital Markets Act), autoritățile europene au definit o serie de criterii care califică anumite platforme sau servicii online drept „gatekeepers”, forțându-le să urmeze anumite reguli și să fie deschise către contraofertele concurenței.

Astfel, companii precum Apple sau Microsoft au fost vizate deja de această legislație, atât magazinul de aplicații App Store și browser-ul Safari (din partea celor de la Apple), cât și aplicația Teams (din partea Microsoft) fiind încadrate în această categorie de „gatekeepers”.

Apple deja a “deschis” App Store, aplicând politici mai relaxate pentru anumite aplicații, oferind utilizatorilor și posibilitatea de a instala magazine de aplicații alternative, iar dezvoltatorilor opțiunea de a-și publica aplicațiile direct pe propriile site-uri. De asemenea, Microsoft a reacționat la acuzele autorităților europene prin eliminarea aplicației Teams din suita Microsoft 365 și din viitorul pachetul Office 2024.

Rămâne de văzut însă dacă aceste modificări vor fi de ajuns pentru a convinge Comisia Europeană, anumite surse apropiate de oficialii europeni afirmând că schimbările efectuate de ambele companii nu sunt suficiente pentru a satisface legislația DMA.

Căutările de pe Booking.com nu ar lista opțiunile avantajoase pentru clienți

Conform unei relatări a celor de la Bloomberg, cea mai noua adăugire de pe lista platformelor online definite drept “gatekeepers” este Booking.com, popularul site folosit (inclusiv de români) pentru a căuta și rezerva locuri de cazare pe întregul glob.

Booking.com ar fi acuzat de autoritățile europene că nu prezintă rezultatele unei căutări în avantajul clientului, ci prioritizează unitățile de cazare de pe urma cărora ar câștiga un comision mai mare pentru companie.

X a câștigat prima luptă, dar războiul continuă

Nici rețeaua de socializare X, fosta Twitter, nu a scăpat de analiza Comisiei Europene. X a reprezentat subiectul unei investigații referitoare la divizia sa de vânzare de publicitate, care, conform acuzelor, ar fi operat în moduri anti-concurențiale. Totuși, autoritățile europene au ajuns la concluzia ca nu s-au încălcat regulamentele în acest caz.

Chiar și așa, X rămâne în vizorul CE, fiind operate analize pentru a determina dacă alte dintre serviciile asociate cu platforma de socializare condusă de Elon Musk încalcă normele DMA.

Sursa: 9to5Mac.com

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cosmin Aionita
Cosmin Aionita
Cosmin Aioniță este unul dintre cei mai experimentați jurnaliști din România în domeniul jocurilor video. Pe lângă Go4Games, de-a lungul anilor și-a adus contribuția la revistele XtremPC, LEVEL și Nivelul 2, a colaborat cu Eurogamer România și a co-prezentat unul dintre cele mai longevive ... citește mai mult