La modul general, un site web funcţionează precum o carte de vizită a unei companii, doar că acesta asigura avantaje în mediul online, demonstrând că depăşeşte cu mult atribuţiile unei cărţi de vizită. În această idee, VeryCreative explica modul în care un site web poate influenţa o afacere, prezentând elementele cele mai importante care contribuie la creşterea acesteia.
O carte de vizită nu va reuşi niciodată să prezinte toate informaţiile despre o companie. Pe cărţile de vizită sunt datele de contact şi uneori, dar foarte rar, câteva informaţii despre companie, într-un singur rând. Pe un site web, în schimb, compania poate să îşi prezinte cu detalii toate informaţiile importante despre produse, servicii şi activitate. În plus, pot fi adăugate ghiduri pentru diverse produse sau servicii, imagini reprezentative şi proiecte.
Toate aceste informaţii sunt imposibil de publicat într-o carte de vizită şi, de cele mai multe ori, nu pot fi incluse nici în flyere sau pliante, motiv pentru care ar fi necesar un catalog de prezentare sau chiar o revistă, însă costurile de publicare sunt mult mai mari şi nu există garanţia că destinatarii vor fi interesaţi de material.
Firmele care apelează la servicii de creare site web ajung mai uşor la un număr mai mare de clienţi. Un număr foarte mare de persoane cauta în mediul online informaţii, de pe calculatoare sau de pe dispozitivele mobile. În momentul în care o firmă are un site web şi se prezintă corect clienţilor, aceasta devine accesibilă tuturor persoanelor care caută în mediul online un anumit produs său serviciu, atunci când site-ul este promovat corespunzător.
O firmă care are sediul în Iaşi, de exemplu, îşi exercita activitatea în primul rând pe plan local, însă sunt numeroase servicii care pot fi prestate cu succes în întreaga ţară sau chiar şi în afara ţării.
Apelând la o firmă web design Iaşi, de exemplu, compania poate ajunge să se adreseze clienţilor din orice oraş din ţară atunci când răspunde la căutările utilizatorilor. Spre exemplu, o firmă care prestează servicii de instalare acoperişuri şi care se poate deplasa oriunde, va răspunde în căutările utilizatorilor care caută montatori de acoperişuri, indiferent de oraş, dar doar dacă site-ul web are o bună promovare.
Aşa cum s-a spus şi mai sus, variantele tipărite pot fi foarte costisitoare şi în plus, nu există garanţia că ele vor ajunge la persoanele care au cu adevărat nevoie. Acesta este şi motivul pentru care un site este mult mai util decât alte materiale şi mult mai puţin costisitor.
De regulă, un site web va fi accesat în mod special de persoanele care caută cu adevărat serviciile şi produsele pe care compania le oferă, iar şansele de a fi vizitat de persoane care nu au nicio legătură cu domeniul sunt extrem de mici, deci promovarea ajunge direct la grupul ţinta, mai exact la potenţialii clienţi. Astfel, investiţiile făcute în promovare au scopuri clare şi pierderile sunt mult mai mici, în comparaţie cu alte metode de promovare.