O analiză a agenției DataReportal scoate în evidență numeroase statistici legate de utilizarea Internet-ului, a rețelelor de socializare și a tehnologiei de comunicare în România anului 2024. Informațiile furnizate de DataReportal erau valabile la începutul anului 2024 și evidențiază ca, în țara noastră, la acel moment, erau 18,06 milioane de utilizatori ai Internetului.
De asemenea, în ianuarie 2024, în România se găseau nu mai puțin de 13,3 milioane de utilizatori ai rețelelor de socializare, nu mai puțin de 67,4% din populația totală a țării (19,73 milioane, conform DataReportal, o scădere cu 326 000 față de statisticile similare din 2023).
În plus, 28 de milioane de conexiuni mobile celulare erau active în România la începutul anului 2024, un număr echivalent cu 141,9% din populația țării, semn că destul de mulți utilizatori dețin mai mult de un dispozitiv mobil.
Peste jumătate din populația țării noastre este de sex feminin (51,6%), în timp ce numai 48,4% reprezintă populația masculină din România. La începutul anului, 54,8% din populația țării locuia în mediul urban, în timp ce 45,2% aveau domiciliile în mediul rural. Vârsta medie a populației României este de 41,5 ani, categoria predominantă (peste 18%) fiind cea a pensionarilor, de peste 65 de ani.
Cei 18,06 milioane de români utilizatori de Internet înregistrați în ianuarie 2024 reprezintă o scădere de 298.000 (1,6%) față de numărul total de utilizatori de Internet înregistrat în ianuarie 2023. Dintre aceștia, 1,67 milioane de locuitori ai României nu au folosit Internetul la startul anului 2024, 8,4% din populație alegând să rămână offline la începutul acestui an.
DataReportal s-a folosit de informațiile puse la dispoziție de Ookla pentru determina vitezele medii de conectare la Internet din țara noastră. Astfel, în România, la începutul anului 2024, viteza medie a conexiunilor celulare de date era de 51,50 Mbps (o creștere cu peste 25% față de anul anterior), iar viteza medie a conexiunilor fixe la Internet de 205,74 Mbps (o creștere cu peste 20% față de perioada similară din 2023).
Conform DataReportal, țara noastră găzduia, în ianuarie 2024, 13,3 milioane de utilizatori pe cele mai populare rețele de socializare. Conform datelor oferite de Kepios, acest număr reprezintă o scădere cu 1,5%, aproximativ 200.000 de utilizatori, față de statisticile înregistrate la începutul anului 2023.
Acest număr al utilizatorilor de rețele de socializare ar fi echivalent cu 67,4% din populația totală a țării, însă este important de știut că un singur utilizator poate avea mai multe conturi pe diferite platforme. De asemenea, 11,73 milioane dintre utilizatorii din România ai rețelor de socializare au vârsta de peste 18 ani, un număr echivalent cu 73,6% din populația totală a țării de peste 18 ani.
Mai exact, 73,6% dintre utilizatorii de Internet din România, indiferent de vârstă, au folosit cel puțin o rețea de socializare în luna ianuarie 2024 (50,2% sunt de sex feminin, 49,8% de sex masculin).
Conform statisticilor dezvăluite de compania Meta, 9,05 milioane de utilizatori din România aveau conturi active pe Facebook la începutul anului 2024, o scădere de 5,2% (aproximativ 500.000 de utilizatori) față de luna ianuarie 2023. Totuși, Facebook nu permite persoanelor sub 13 ani să-și creeze un asemenea cont, deci nu mai puțin de 53,1% din populația României de peste această vârstă folosește această rețea de socializare.
Conform Google, YouTube a avut 13,3 milioane de utilizatori in România la începutul anului 2024. Evident, este vorba despre audiența YouTube și nu despre conturile active pe această platformă de partajare de clipuri video.
O altă platformă populară de la Meta, Instagram, avea 5,3 milioane de utilizatori în România, la începutul anului 2024 (26,9% din populația totală a țării). La fel ca în cazul Facebook, nici Instagram nu permite persoanelor cu vârsta sub 13 ani să-și creeze un astfel de cont.
Conform datelor publicate de ByteDance, populara rețea TikTok a avut, la începutul anului 2024, 8,97 milioane de utilizatori în România cu vârsta de minimum 18 ani.
Conform raportului DataReportal, alte platforme populare de pe Internet aveau următoarele „audiențe” în România la începutul anului 2024:
Sursa: DataReportal