Niste programatori rusi au decis sa mai taie din macaroana Google si au lansat in primavara acestui an un nou mod de cautare pe internet, denumit Quintura. Rezultatele cautarii sunt luate din motorul Yahoo! Search, asa ca nu vei gasi mai multe sau mai relevante. Revolutia consta in modul in care cauti. Pe www.quintura.com, in stanga ferestrei va aparea un „nor" format din mai multe cuvinte relevante pentru cautare in jurul cheii initiale.
De pilda, dupa ce am cautat cu cheia 3D, in jur au aparut cuvintele models, animation, free, graphics. Astea erau mai ingrosate si mai apropiate de mijlocul norului, fiind considerate cele mai relevante pentru extinderea cautarilor. Spre exterior, cu un font mai subtire am gasit cuvinte precum games, art, flash sau computer. Ca sa continui cautarea pui cursorul mausului asupra unuia dintre ele. In cateva secunde, in partea dreapta a ferestrei vor aparea rezultatele cautarii care contin si noul cuvant indicat.
Astfel, poti ajunge mult mai rapid la informatia care te intereseaza fara sa scrii termenii in fereastra de cautare. Quintura, al carui director este rusul Iakov Sadcikov, a fost finantat cu cateva milioane de dolari (nu se stie cate) de Mangrove Capital Partners care a investit si in Skype cand isi deschisese afacerea. „Planuim sa ne folosim capitalul pentru a crea o adevarata furtuna pe web si sa ajungem la milioane de utilizatori cand vom lansa motoare de cautare pentru diferite comunitati online", spune Sadcikov intr-un interviu pentru Read/WriteWeb. Desi deocamdata se bazeaza pe rezultatele cautarilor din motorul Yahoo!, Quintura a trecut la propriile indexari pentru a scapa de dependenta fata de gigantii web.