Youtube, cea mai mare colecţie de clipuri de pe Internet, va oferi în curând reclame contextuale în cadrul materialelor sale multimedia. Acest lucru era de aşteptat încă de atunci când Google a achiziţionat Youtube, alăturarea sa de serviciile oferite de AdWords + AdSense fiind doar o chestiune de timp.
Avantajele reclamelor contextuale sunt atât de partea celor ce le cumpără dar şi de partea celor ce publică clipurile pe site-urile proprii. În primul caz, să luăm un exemplu: impactul unei reclame la o pereche de adidasi de bascket va fi mult mai mare pentru cei ce se uită la un colaj de slam-dunk-uri. Iar publisherii vor putea monetiza mai eficient site-urile ce oferă materiale video preluate de pe Youtube.
Google încercase introducerea reclamelor în cadrul clipurilor Youtube şi anterior, dar acestea erau deranjante şi apăreau pur si simplu în timp ce utilizatorul urmărea un videoclip. Răspunsul publicului larg nu a fost deloc călduros. O altă idee poate fi găsită aici, una şi mai proastă chiar. Noua implementare este mult mai prietenoasă, reclama fiind prezentă tot timpul în partea de sus a player-ului Yuotube. Ea este contextuală, aşadar posibilitatea de a stârni interesul celui ce urmăreşte clipul e ridicată.
Interfaţa player-ului Youtube cu bara de reclame contextuale AdSense nu este însă disponibilă pe nicăieri momentan. În plus, pagina de pe site pe care se vorbea de noul player Youtube pare să fi dispărut ca prin minune. Aşadar, e vorba doar de o farsă? Nu, în condiţiile în care ar trebui să ne aşteptăm la un CTR foarte ridicat pentru această combinaţie între AdSense şi Youtube. Probabil că serviciul încă nu este gata pentru implementarea pe scară largă… Voi reveni când vor apărea noi amănunte!