Profitând de faptul că deține propria platformă Smart TV, cât și serviciul YouTube, Google nu are de făcut decât ajustări minore pentru a aduce clipurile YouTube Shorts pe Smart TV-urile cu Android.
La fel ca postările TikTok, clipurile distribuite pe YouTube Shorts sunt vizionate aproape exclusiv pe dispozitive mobile (smartphone și tablete), Google lucrând la eliminarea acestei limitări în viitorul apropiat.
Dezvăluirea a venit cu ocazia unei prezentări adresată investitorilor, Google sugerând că este gata să extindă acoperirea YouTube Shorts către dispozitive pe care serviciile rivale nu le pot acoperi cu ușurință.
Teoretic, ByteDance poate face același lucru cu aplicația TikTok. Practic, compania din China nu are nici pe departe atâtea argumente pentru a motiva producătorii de Smart TV-uri să preinstaleze aplicația direct din fabrică. În schimb, faptul că firmware-ul Smart TV este semnat de aceeași companie care promovează serviciul YouTube Shorts rezolvă mult mai ușor partea de „convingere”.
Aceasta înseamnă că, în viitor, utilizatorii vor putea să vizioneze clipuri YouTube Shorts chiar din confortul sufrageriei, în loc să deruleze pe telefon.
În timp ce TikTok are propria aplicație pentru smart TV, YouTube are un avantaj în plus, aplicația venind preinstalată pe toate televizoarele inteligente, indiferent de platforma aleasă de producătorul televizorului. În comparație cu TikTok, utilizatorii vor trebui să caute în mod activ aplicația TikTok, ceea ce presupune un pas suplimentar de care vasta majoritate a utiliztorilor nu sunt interesați.