Potrivit dezvăluirilor făcute de un expert în securitate, companiile de publicitate au la dispoziţie o metodă perfect legală şi de neoprit pentru monitorizarea posesorilor de tablete şi smartrphone în timpul sesiunilor de navigare pe internet.
Procedeul expus de Hristo Bojinov, candidat doctorand la Universitatea Stanford, presupune interogarea accelerometrului prezent pe telefonul mobil în momentul când acesta se află în repaus. Parametrii returnaţi în acest mod variază de la un dispozitiv la altul, fiind unici pentru fiecare telefon sau tabletă prevăzută cu accelerometru. Extrasă cu ajutorul unu banal script, semnătura furnizată de accelerometru permite identificarea utilizatorilor individuali la fiecare vizită pe website-urile implicate, făcând posibilă monitorizarea obiceiurilor de navigare şi furnizarea de conţinut personalizat fără a mai apela la clasicele cookie-uri, a căror folosire a fost drastic restricţionată în ultimii ani.
Chiar dacă nu a putut nominaliza nici un website care să folosească metoda accelerometrului, Bojinov a explicat că există şi alte mijloace la îndemână care să permită diferenţierea utilizatorilor, cum ar fi catalogarea şirului de parametrii trimis de web browser la accesarea fiecărui website.