Companiile Cosmote Romania şi Romtelecom au anunţat că, începând de la jumătatea lunii septembrie 2014, vor folosi o nouă identitate comună: Telekom Romania. Cosmote şi Romtelecom se vor transforma în Telekom Romania Communications, respectiv Telekom Romania Mobile Communications, însă vor avea o identitate publică unică, o reţea comună de magazine şi vor unifica şi alte componente structurale interne.
În urma acestei schimbări, magazinele Cosmote şi Romtelecom vor fi unificate în conformitate cu noua identitate. 43 de magazine vor fi redecorate până la finele anului, iar 7 dintre acestea urmează să devină spaţii comerciale Concept Store care vor oferi o experienţă interactivă hi-tech în conformitate cu standardele Deutsche Telekom.
Cei doi operatori vor avea un singur call centre, un singur website şi o singură prezenţă în social media pentru toţi utilizatorii de servicii fixe sau mobile.
Celelalte mărci comerciale deţinute de cele două companii, adică Germanos Telecom România, Sunlight România, NextGen şi Telemobil, nu sunt afectate de această schimbare şi vor funcţiona în continuare astfel.
Cei doi operatori de telefonie sunt controlaţi de grupul de companii OTE, care la rândul său este controlată în proporţie de 40 de procente de Deutsche Telekom. Grupul elen OTE deţine 54,01 procente din acţiunile Romtelecom, Ministerul pentru Societatea Informaţională deţinând restul de 44,99%. Acelaşi grup deţine 70 de procente din acţiunile Cosmote, în timp ce Romtelecom deţine restul de 30 de procente.