Deşi, proporţia variază de la o regiune la alta, tendinţa este cât se poate de evidentă. Companiile de publicitate îşi orientează activitatea către promovare directă, folosind apeluri telefonice direcţionate către persoane alese mai mult sau mai puţin la întâmplare.
Sâcâitoare prin numărul şi insistenţa persoanelor aflate la celălalt capăt, apelurile telefonice nesolicitate făcute pentru promovarea a diverse produse şi servicii încep să fie luate în serios de producătorii telefoanelor mobile, dezvoltatorii sistemelor de operare şi producători de aplicaţii, care se întrec deja în a oferii filtre cât mai eficiente pentru blocarea apelurilor nedorite.
Potrivit estimărilor făcute de Orion Corporation, o companie care furnizează filtre SPAM pentru operatorii de telefonie mobilă, până la 44.56% dintre apelurile telefonice desfăşurate anul viitor vor fi iniţiate de operatori angajaţi ai companiilor specializate în telemarketing. Spre comparaţie, proporţia de apeluri telefonice nedorite este de „numai” 29.2% în anul 2018. Nu urmă cu mult timp, în anul 2017, doar 3.7% dintre apelurile telefonice intrau la categoria SPAM.
Dispuse să contracareze filtrele anti-SPAM, companiile de publicitate recurg la metode dintre cele mai diverse, cum ar fi folosirea unor numere fixe localizate cât mai aproape de publicul ţintă şi schimbarea periodică a numerelor de mobil folosite pentru iniţierea apelurilor, fentând astfel includerea pe lista de SPAM.
Ideal, apelurile telefonice nesolicitate ar trebui să fie detectate şi blocate la nivelul reţelei de telefonie mobilă, pe baza unor parametri cum ar fi frecvenţa de apelare şi tendinţa de a contacta mereu alte numere de telefon. Ca şi în cazul mesajelor email, este puţin probabilă descoperirea unui remediu universal împotriva apelurilor de tip SPAM, singura apărare fiind introducerea unor filtre actualizate periodic şi atunci când este posibil, ignorarea apelurilor care provin din partea unor numere necunoscute.