La începutul acestei luni, Facebook a început testele cu o nouă interfață de navigare pentru rețeaua Instagram, gândită să dea mai multă vizibilitate noii secțiuni Shop.
Sperând să scoată mai mulți ani de pe urma platformei Instagram, administratorul Facebook o va promova de acum și ca pe o destinație pentru cumpărături, noua secțiune Instagram Shop fiind accesibilă direct din lista Explore, folosită în mod normal pentru a descoperi noi utilizatori și imagini interesante, pre-selectate de algoritmi rețelei de socializare pe baza preferințelor de conținut exprimate până la momentul respectiv.
Funcționând pe același principiu, Instagram Shop va promova utilizatorilor Instagram produse care corespund intereselor lor, inclusiv din lista Explore. Plata produselor selectate se va face prin Facebook Pay, sistemul de plăți electronice promovat de Facebook. Desigur, doar în țările unde acesta este disponibil oficial.
Ambele inițiative, Instagram Shop și Facebook Pay au fost anunțate încă din anul 2019, însă deocamdată, cele două proiecte nu sunt disponibile la scară largă.
Potrivit descrierii oficiale, Instagram Shop este un loc unde poți răsfoi prin colecția de produse a brandurilor și creatorilor preferați, precum și colecții curate publicate pe contul @shop, administrat de Instagram în mod direct. În tab-ul Shop găsești filtre pentru categorii de produse, precum beauty și home, de exemplu.
Potrivit anunțului inițial de lansare, secțiunea trebuia să fie lansată înainte ca interfața aplicației să fie modificată, schimbând ordinea tab-urilor Activity și Shop. Cei care nu găsesc încă în interfața Instagram tab-ul Shop, probabil că pot îl pot accesa de la secțiunea Explore. Principala diferență este că icon-ul Shop înlocuiește simbolul „inimă” în lista meniul principal de navigație Instagram.
În timp ce pentru utilizatorii de rând, noua secțiune este doar o tentație opțională, pentru micii întreprinzători și companii interesate să-și promoveze produsele, intrarea este condiționată de plata unei mici taxe, dedusă din prețul fiecărui produs vândut cu succes.
Noua experiență Instagram ar putea debuta oficial în a doua parte a acestui an, însă administratorul Facebook nu comunică un terme oficial. Pentru început, testele se fac cu utilizatori din Statele Unite, putând dura mai mut timp până ce produsele puse în vânzare să poată fi comandate și din alte regiuni ale lumii.