De peste patru ori mai numeroşi decât cu 4 ani înainte, 53% dintre români erau la finalul anului trecut utilizatori de smartphone. Spre comparaţie, rata de adopţie a smartphone-urilor în România era la finalul lui 2012 de doar 12%.
La nivel global, adopţia smartphone-urilor s-a dublat în 4 ani. În 2012, doar una din trei persoane, din 40 de ţări aveau acces la un smartphone. Patru ani mai târziu, ponderea acestora a crescut la 70%. Din 2012 şi până în 2016, compania de studii de piaţă Kantar TNS, la cererea Google, a chestionat utilizatori din toată lumea în legătura cu obiceiurile de folosire a internetului. Răspunsurile au scos în evidenţă schimbări majore în adopţia tehnologiei şi stil de viaţă în numai jumătate de deceniu.
Pentru mulţi români, smartphone-ul a adus o schimbare semnificativă în viaţa de zi cu zi. Chiar dacă acest lucru se reflectă la nivelul tuturor categoriilor demografice, tinerii folosesc cel mai mult smartphone-ul ca un asistent personal. Relaţia dintre cei cu vârste de sub 25 de ani şi smartphone s-ar putea traduce astfel:
De ceva timp, smartphone-ul nu mai reprezintă dispozitivul secundar. La nivel global, aproximativ o treime dintre utilizatorii de smartphone accesează internetul mai des de pe smartphone decât pe computer. În România, 38% dintre utilizatorii de smartphone spun că accesează mai des internetul de pe telefon decât de pe computer. Doar 17% dintre utilizatorii de smartphone din România folosesc preponderent computerul pentru a intra pe internet.
În acelaşi timp, oamenii folosesc mai multe dispozitive decât în trecut. Întrebaţi în 2012 în legătură cu ce dispozitive utilizează – smartphone, tabletă sau computer, 50% dintre români au răspuns că folosesc un singur dispozitiv, 10% două şi doar 2% toate cele 3. La finalul lui 2016, cei mai mulţi dintre români (31%) spun că utilizează două dispozitive (unul singur – 25%, trei dispozitive – 15%).
Acest studiu documentează 5 ani de cercetare (între 2012 şi 2016), în care Google şi Kantar TNS au susţinut peste 625.000 de interviuri cu oameni din toată lumea. Studiu a fost realizat în 40 de ţări, printre care şi România.