Utilizatorii Instagram vor putea cauta după conținut și folosind cuvinte cheie, alternativă la hashtag-uri sau nume de utilizator.
În noua formă, vom putea cauta pe Instagram la fel ca pe Google Search, folosind expresii care reflectă în mod direct subiectul care ne interesează, fără a ne limita la etichetările de tip hashtag și numele conturilor de utilizator. Adresată pentru început vorbitorilor de limba engleză, modificarea ar putea permite localizarea mai precisă a conținutului pentru care nu cunoaștem autorul sau hashtag-ul potrivit, sau pur și simplu conținutul nu a fost etichetat de autor.
Promisă și utilizatorilor din alte regiusni ale lumii, funcționalitatea este probabil bazată pe tehnologii machine learning (AI), responsabili cu clasificarea automată a postărilor Instagram pe baza conținutului detectat în imagini. Însă potrivit administratorilor Instagram, în ecuație intră mai mulți factori pentru a determina exact ce conținut este returnat pentru căutările după cuvinte cheie, fiind folosite inclusiv descrierile atașate postărilor.
Se pare că Instagram intenționează să restricționeze căutările după cuvinte cheie pentru a exclude anumiți termeni, compania trasând astfel o limită între „subiecte de interes general” și căutarea după conținut care ar putea contravine regulilor de postare.
Noua opțiune de căutare va fi disponibilă în SUA, Canada, Marea Britanie, cât și utilizatorii Instagram din alte regiuni importante.