Deblocare telefon – cât costă şi în ce condiţii poţi obţine gratuit decodare telefon

16.03.2019
Deblocare telefon - cât costă şi în ce condiţii poţi obţine gratuit decodare telefon

Poţi solicita deblocare telefon direct operatorului de la care ai cumpărat telefonul mobil, Vodafone, Orange, Telekom şi restul companiilor telecom fiind obligate prin lege să răspunsă solicitării pentru decodare telefon în maxim 15 zile lucrătoare.

 

Serviciul deblocare telefon este disponibil pentru orice telefon cu Android, indiferent că este produs de Samsung, Huawei, Sony, Nokia sau alt brand smartphone mai puţin cunoscut, atât timp cât modelul este vândut oficial în România. Pentru telefoanele comandate din oferta unor magazine aflate în afara Uniunii Europene, procedura poate fi un pic mai întortocheată, dar nu imposibilă.

Deblocare telefon Vodafone (studiu de caz)

La cererea clientului, Vodafone va răspunde solicitării pentru deblocare telefon în următoarele condiţii:

  • Dacă telefonul a fost achiziţionat la abonament şi acesta se află încă în perioada contractuală de 12 sau 24 luni, operaţiunea pentru decodare telefon se efectuează în service-ul autorizat Vodafone sau prin achiziţionarea unui cod deblocare retea Vodafone, contra taxei de 50,42 euro (TVA inclus).
  • Pentru telefoane în pachet cu abonament Vodafone, a căror perioadă contractuală a expirat, solicitările pentru decodare telefon sunt rezolvate în centrele de service autorizate contra taxei de 10.08 euro. Alternativ poţi solicita cod deblocare retea vodafone pe care să îl introduci chiar tu.
  • Pentru telefoane achiziţionate liber de contract (ex. dintr-un magazin online, sau împreună cu Cartela Vodafone), poţi solicita gratuit deblocare telefon sau cod decodare reţea, fără achitarea vreunei taxe.
  • Deblocarea telefoanelor achiziţionate în rate, care nu au ataşat şi un contract de abonament pentru telefonie mobilă, este efectuată gratuit.
  • Pentru telefoane achiziţionate la abonament, la care cumpărătorul alege să rezilieze abonamentul înaintea expirării perioadei contractuale, suportând costurile aferente, Vodafone va asigura gratuit deblocare telefon.

Deşi Vodafone este folosit ca exemplu, obligaţia de a asigura decodare telefon (gratis sau contracost) revine tuturor operatorilor telecom din România, astfel că puteţi trimite solicitarea direct magazinului Orange, Digi sau Telekom de la care aţi achiziţionat telefonul.

Cum obţii şi aplici cod deblocare reţea

Luăm exemplul unui telefon Galaxy S10 achiziţionat de la Orange, dar în practică procedeul descris mai jos se aplică la orice operator de telefonie mobilă din România: 

  • Accesezi mai întâi meniul de apelare şi tastezi *#06# pentru a afişa pe ecran codul unic de identificare al dispozitivului (codul IMEI)
  • Notezi codul IMEI pe o foaie de hârtie sau prin comandă copy/paste într-o aplicaţie de editare text instalată pe telefon
  • Vizitezi contul tău online de pe site-ul Orange (va trebui să te înregistrezi dacă nu ai deja cont) şi introduci seria IMEI a telefonului în pagina service telefoane, la secţiunea decodare telefon.
  • După ce apeşi butonul „confirmă”, vei fi trimis în pagina unde vei putea efectua plata. Ulterior, vei primi în contul online cod deblocare telefon şi instrucţiuni suplimentare pentru finalizarea operaţiunii

Trebuie să ai la îndemână un SIM din altă reţea decât cea din care ai solicitat decodare, pe care să îl introduci în telefon înainte de a tasta codul pentru deblocare. Mai simplu, poţi solicita decodare telefon într-un Orange shop sau reprezentanţa altui operator de telefonie aflat în apropiere.

Pentru anumite modele de telefoane nu este posibilă decodare online prin introducerea unui cod de deblocare. În acest caz va trebui să apelezi la un centru de service specializat.

Deblocare iPhone

Pentru utilizatorii Apple procedura pentru decodare iPhone este asemănătoare celei descrisă mai sus:

  • Contactezi operatorul tău de telefonie mobilă şi soliciţi serviciul deblocare iPhone, suportând costurile aferente (dacă este cazul)
  • Scoţi cartela SIM actuală şi introduci o cartela SIM temporară, după care tastezi cod deblocare iPhone obţinut anterior
  • Alternativ, dacă nu dispui o altă cartelă SIM de utilizat faci backup pentru iPhone în contul tău iCloud şi stergi toate datele de pe iPhone. După finalizarea procedeului de decodare iPhone restaurează dispozitivul din backup-ul pe care l-ai făcut anterior.

Este posibil ca după decodare să apară mesajul „Cartela SIM introdusă în acest dispozitiv iPhone nu este compatibilă”. Dacă întâlneşti acest mesaj, restaurează mai întâi dispozitivul iPhone la setările de fabrică. Dacă problema persistă, contactează operatorul de telefonie pentru a veridica solicitarea pentru deblocare iPhone a fost într-adevăr aplicată în reţea. După solicitarea pentru deblocare telefon a fost finalizată, restaurează dispozitivul iPhone dintr-un backup creat anterior.

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult