Deși funcționează ca o platformă de deschisă pentru toată lumea, Telegram trebuie cumva să facă și bani de pe urma utilizatorilor săi, iar abonamentele Telegram Premium este una din aceste încercări.
Încă din anul 2019, administratorii Telegram au confirmat că vor începe să monetizeze de pe urma celor aproape 1 miliard de utilizatori ai platformei de socializare prin introducerea de reclame mai mult sau mai puțin incomode, afișate pe canalele publice de discuții și mai puțin în conversațiile private ale utilizatorilor. Continuând pe această direcție, Telegram va permite utilizatorilor cei mai devotați să evite acest inconvenient alegând să plătească pentru serviciile platformei preferate de mesagerie.
Noul abonament Telegram Premium vine și cu câteva avantaje, menite să îndulcească oferta. Problema este că, în formula actuală, beneficiile oferite utilizatorilor plătitori vin doar să-i agaseze pe cei mai puțin darnici.
Concret, în versiunea Telegram Beta a apărut o nouă selecție de emoticoane și stickere, pe care le poți folosi doar dacă optezi pentru un abonament Telegram Premium. Problema este că și dacă faci asta, respectivele animații sunt vizibile doar pentru tine, persoanele cărora le trimiți observând în locul acestora dor mesaje de promovare pentru respectivul abonament. Altfel spus, dacă cercul tău de prieteni nu este format exclusiv din abonați Telegram Premium, trimițând respectivele emoticoane și stickere vei confuza sau enerva persoana aflată la celălalt capăt.
Fondatorul Pavel Durov anunța spre finalul anului 2019 un plan pentru găsirea unei alternative la finanțarea asigurată din surse proprii în anii de început ai platformei, bazat pe găsirea noi modalități pentru susținerea business-ului. „Un proiect de dimensiunea noastră are nevoie de cel puțin câteva sute de milioane de dolari pe an pentru a continua”, a spus el.
La fel ca Facebook și alte platforme de socializare populare, Telegram a început să afișeze reclame în aplicația de mobil, valorificând expunerea pe numeroasele canale publice frecventate de utilizatori. Aparent, folosirea reclamelor nu este de ajuns, Telegram mizând mai departe pe promovarea unor variante de abonamente Premium. Vestea bună este că nu sunt vizați utilizatorii de rând, care folosesc Telegram pentru sesiuni de mesaje private, ci abonații canalelor publice pe care sunt deja oferite diverse forme de servicii pe bază de abonament.
Deocamdată, Telegram nu dezvăluie tariful noului abonament Premium, ci doar că măsura este motivată de ”condițiile economie actuale”.