După ce s-a văzut depăşit pentru scurt timp de Google Chrome, Internet Explorer revine în atenţia utilizatorilor, adăugând aproape 1% la cota de piaţă în decurs de numai o lună.
Cu o cotă de piaţă actuală de 53.93 %, Internet Explorer rămâne totuşi mult sub nivelul de anul trecut, când în aceiaşi lună martie era preferat pentru 58.35 % dintre internauţi. Creşterea înregistrată, chiar şi de numai 1%, întrerupe o lungă perioadă de declin pentru web browser-ul Microsoft, ce a durat aproape un an.
De cealaltă parte a baricadei, web browser-ul Chrome este în a treia lună de declin, pierzând uşor din cota de piaţă, dar deocamdată nu îndeajuns pentru a da motive de îngrijorare dezvoltatorului Google. Mozilla Firefox oscilează între perioade de creştere şi scădere uşoară, ajungând la finalul lunii martie să aibă o cotă de piaţă cu 2% mai mică decât în aceiaşi perioadă a anului trecut.
Declinul susţinut prin care a trecut Internet Explorer nu este atât de mult o consecinţă a succesului celorlalte web browsere, cât un rezultat al noilor tactici adoptate de Microsoft. Îngrijorată de numărul uriaş de utilizatori care încă folosesc versiuni învechite de IE, Microsoft a demarat o campanie de informare a utilizatorilor despre riscurile de securitate la care se expun, îndemnând trecerea la versiuni din generaţia actuală. Inevitabil, unii dintre utilizatori au preferat să adopte una din soluţiile alternative, ignorând complet ediţiile recente de Internet Explorer, incompatibile oricum cu versiunile mai vechi ale sistemului de operare Windows.