Creatorii de conținut de pe YouTube care se află la început de drum vor putea în curând să poată activa monetizarea mai repede decât în trecut. Cerințele pentru aderarea la YouTube Partner Program scad, iar accentul este pus acum pe un număr mai mic de subscriberi, un număr mai mic de ore vizionate de pe canal, dar și încurajarea de publicare a YouTube Shorts, alternativa platformei de la Google la TikTok.
Pentru a putea intra în YouTube Partner Program pentru a începe monetizarea conținutului, creatorii de conținut trebuie să adune un număr de doar 500 de abonați. Această valoare este în scădere de la 1.000 de abonați necesari până acum.
De asemenea, contul trebuie să includă cel puțin trei clipuri video urcate în ultimele 90 de zile, deci este necesar cel puțin un clip pe lună pentru trei luni consecutive, în timp ce timpul de vizionare al clipurilor din ultimul an trebuie să însumeze 3.000 de ore. Înainte erau necesare 4.000 de ore pentru activarea monetizării.
Și condiția pentru vizualizările pe YouTube Shorts a scăzut. De la 10 milioane de vizualizări pe shorts, YouTube cere „doar” 3 milioane de vizualizări în total pentru această componentă a serviciilor. De altfel, cele 3.000 de ore și cele 3 milioane de vizualizări pe shorts sunt alternative. Dacă atingi oricare valoare, poți să aderi la YouTube Partner Program.
Odată ce activezi monetizarea, nu ai încă acces atât la monetizarea prin reclame, dar ai la activarea funcțiilor precum Super Thanks, Super Chat, Super Stickers și memberships pe canal, adică posibilitatea ca fanii abonați să doneze bani prin diverse metode. Desigur, toate metodele de monetizare prin YouTube implică un comision destul de mare către platformă. În general, cam jumătate din valoare se duce la YouTube și jumătate ajung în conturile creatorilor. Pentru a câștiga bani prin reclame afișate înaintea, în timpul și/sau după terminarea clipului, se aplică în continuare vechile limite de 1.000 abonați, 4.000 de ore de vizualizare și/sau 10 milioane de vizualizări pe Shorts în trei luni.
Aceste noi reguli se aplică momentan doar pentru SUA, Marea Britanie, Canada, Taiwan și Coreea de Sud, dar vor fi activate și în restul lumii treptat.
sursa: TechCrunch