Documente interne arată că Facebook încearcă să-și lărgească baza de utilizatori prin dezvoltarea de produse adresate copiilor cu vârste între 6 și 17 ani. Compania s-ar afla în plin proces de angajare a specialiștilor care să se ocupe de aceste proiecte.
„Compania noastră face o investiție majoră în tineret și a creat o echipă virtuală între companii pentru a oferi tinerilor experiențe mai sigure, mai private, care să le îmbunătățească bunăstarea lor și a familiei lor”, a scris autorul unui blog al cărui nume a fost redactat înainte ca presupusul document Facebook să fie divulgat jurnaliștilor NBC News.
Documentul datat 9 aprilie descrie și planurile Facebook de a recruta de noi angajați pentru extinderea ofertei de produse, coborând sub actuala limită oficială de vârstă stabilită la 13 ani.
Potrivit diagramelor foarte sugestive, Facebook ia în considerare două noi grupe de vârstă pentru recrutarea viitorilor utilizatori: adolescenți 10-12 ani și copii 6-9 ani. Totodată, categoriile existente de 13-15 și 16-17 ani rămân în target-ul companiei.
„Aceste cinci grupe de vârstă pot fi folosite pentru a defini educația, transparența, controalele și valorile implicite care vor satisface nevoile tinerilor utilizatori”, a scris angajatul Facebook.
Criticii companiei spun că aceste documente fac parte dintr-un model de lungă durată al Facebook care încearcă să atragă utilizatorii mai tineri cât mai curând posibil. Spre exemplu, înainte ca aceștia să descopere platforme rivale, cum ar fi TikTok sau Snapchat.
„Facebook și Instagram au arătat în mod repetat că pur și simplu nu se poate avea încredere în ele când vine vorba de bunăstarea copiilor și a adolescenților”, a declarat James Steyer, fondatorul și CEO al Common Sense Media, o organizație nonprofit care cercetează relația dintre copiii și lumea digitală. „Trebuie să se concentreze pe curățarea platformelor existente în loc să încerce să atragă mai mulți copii la platformele lor, creându-le dependență la vârste din ce în ce mai mici.”
Într-o primă reacție la dezvăluirile apărute, un reprezentant Facebook spune că este perfect normal pentru „companiile care operează într-un spațiu extrem de competitiv să depună eforturi pentru a atrage generațiile mai tinere. Având în vedere că și concurenții noștri fac același lucru, ar fi de fapt demn de știre dacă Facebook nu ar face această treabă”.
Documentele au fost incluse în dezvăluirile făcute Comisiei pentru Valori Mobiliare și Burse și furnizate Congresului American în formă redactată, de consilierul juridic al lui Frances Haugen, care a lucrat ca manager de produs Facebook până în luna mai și s-a prezentat ca anunțător. ”Avem câțiva cercetători din companie care organizează această echipă virtuală și angajăm mai mulți pe măsură ce această activitate se desfășoară”, a scris autorul, explicând că echipa plănuia să se extindă prin angajarea de oameni cu experiență în „cercetarea globală în rândul tinerilor (în special copii, adolescenți și îngrijitorii lor).” Postarea listează locuri de muncă pentru categorii precum Messenger Kids/Youth Platform și Instagram Child Safety. Messenger Kids este o aplicație pentru apeluri video și mesagerie creată de Facebook, care este disponibilă în prezent pentru copii.