Algoritmii folosiţi de Facebook pentru a stabili care postări ar trebui afişate prioritar în News Feed sunt pe cale să primească noi ajustări, reducând importanţa acordată până acum numărului de Like-uri sau comentarii lăsate de alţi utilizatori.
În forma actuală, subiectele afişate prioritar în News Feed sunt alese automat pe baza unor parametrii cum ar fi numărul de like-uri şi comentariile primite, indicând probabilitatea ca şi alte persoane să interacţioneze cu postarea respectivă. În practică, faptul că o postare este interesantă nu înseamnă automat că persoanele care o citesc sunt obligate să dea Like, Share, sau să lase un comentariu, blocarea de la afişare în News Feed-ul altor utilizatori echivalând practic cu cenzurarea informaţiei respective.
Vizând Paginile care încearcă să păcălească sistemul cu postări agresive, care ademenesc utilizatorii să interacţioneze cât mai mult cu acestea, Facebook va ţine acum cont şi de studii de relevanţă realizate cu sprijinul utilizatorilor. Aceştia pot contribui la îmbunătăţirea conţinutului afişat acordând calificative postărilor citite şi răspunzând la întrebări de genul ˝cât de mult doreşti să vezi postări similare acesteia în News Feed-ul tău„.
Potrivit Facebook, ajustarea conţinutului din News Feed pe baza preferinţelor exprimate de utilizatori îmbunătăţeşte atât calitatea experienţei în ansamblu, cât şi probabilitatea ca aceştia să interacţioneze cu postările respective.
Din perspectiva furnizorilor de conţinut, schimbarea ar trebui să avantajeze Paginile care distribuie mai mult conţinut de calitate, reducând totodată propagarea postărilor care deşi atrag click-uri, nu sunt considerate utile de cei care le citesc.
Pentru a nu fi afectaţi de măsurile luate, administratorii Paginilor ar trebui să evite distribuirea postărilor care ademenesc reacţia utilizatorilor, vârful de trafic generat pe moment fiind contrabalansat de penalizarea ranking-ului în feed-ul utilizatorilor, cu efecte negative pe termen lung.