Schimbările pe care reţeaua de socializare Facebook le face din când în când au devenit atât de dese încât ar trebui comasate într-o listă lunară, compania încercând să ajusteze uşor modul în care interacţionează utilizatorii şi algoritmii de afişare a conţinutului relevant. Ultimele două noutăţi sunt apariţia opţiunii Unfollow şi ajustarea News Feed pentru a oferi mai multe sugestii şi legături relevante.
Facebook a lansat opţiunea Subscribe în septembrie 2011 şi a redenumit-o Follow la sfârşitul anului trecut, această replică la modul de funcţionare al reţelei Twitter permiţând urmărirea contului unui utilizator fără ca acesta să vă fie şi prieten. Compania a anunţat ieri lansarea unei opţiuni centralizate care face exact opusul, Unfollow permiţând excluderea unei persoane din News Feed fără a rupe şi relaţia de prietenie cu aceasta.
Opţiunea pentru ignorarea unei persoane nu este de fapt nouă, utilizatorii Facebook având şi până acum posibilitatea să blocheze conţinutul publicat de un anumit utilizator direct din News Feed sau să debifeze apariţia aceluiaşi conţinut din pagina aferentă contului persoanei agasante. Opţiunea Unfollow va fi însă, atunci când va deveni disponibilă tuturor, mai uşor de găsit şi de înţeles, Facebook dorind să ofere un instrument simplu pentru selectarea continutului pe care doriţi să-l vedeţi.
Cea de-a doua noutate anunţată este modificarea algoritmilor pentru afişarea conţinutului din News Feed, acesta urmând să ofere mai multe sugestii atunci când acordaţi atenţie unui anumit tip de conţinut sau subiect şi mai multe legături Web către conţinutul considerat relevant. În acelaşi timp, News Feed va readuce la suprafaţă conţinut mai vechi care se bucură încă de interes, o reajustare a deja anunţatului Story Bump, penalizând totodată paginile cu conţinut mai puţin relevant, o facilitate care este testată încă din vara acestui an.