Facebook a anunţat rezultatele financiare de la sfârşitul celui de-al doilea trimestru fiscal. Deşi în continuare cea mai mare parte dintre utilizatori foloseşte reţeaua socială într-un browser web de PC, cele mai mari încasări au fost făcute în această perioadă din varianta mobilă.
Înainte să ajungem la discuţia despre bani, hai să vedem starea în care reţeaua se află în acest moment. Există acum 1,32 miliarde de utilizatori de Facebook activi în fiecare lună, dintre care 399 milioane se conectează exclusiv printr-un dispozitiv mobil. Numărul total de utilizatori a crescut cu 14% faţă de anul trecut, în timp ce numărul de utilizatori care folosesc varianta portabilă a crescut cu 31%.
Un procent de 62% din veniturile Facebook este produs strict din aplicaţia dedicată pentru dispozitive mobile. Este o performanţă uimitoare, având în vedere faptul că în urmă cu doi ani, când compania a intrat la bursă, această versiune a reţelei nu aducea niciun venit. Încasările totale pentru ultimele trei luni au fost de 2,91 de miliarde de dolari, care cresc valoarea unei acţiuni cu 42 de cenţi pentru acest trimestru, chiar mai mult decât se aşteptau specialiştii de pe Wall Street, care preconizau 2,81 miliarde în venituri, care creşteau valoarea acţiunilor cu 32 de cenţi .
Faţă de anul trecut, veniturile companiei au crescut cu 60%, iar profitul este dublu. Încasările medii pe cap de utilizator este de 2,24 dolari la nivel mondial şi de 6,44 dolari în Statele Unite.
Totuşi, piaţa mobilă este abia la început de drum pentru Facebook. În luna ianuarie, compania depăşea pentru prima dată pragul de 50% din încasări din această zonă, iar la scurt timp a înregistrat 59%. Este logic să intuim că după procentul de 62% din trimestrul trecut, Facebook va continua să îşi îndrepte resursele către acest spaţiu. Practic, la nivel de business, reţeaua socială a lui Mark Zuckerberg este acum o companie orientată către mobile.