Update: Facebook a negat intrarea pe piaţa de streaming de muzică. Se pare că discuţiile între companie şi casele de discuri este pregătirea terenului pentru monetizarea videoclipurilor şi probabil a altor materiale video care au pe coloana sonoră melodii sub copyright. De asemenea, noul serviciu video este gândit de la început să fie diferit de orice găsim pe piaţă în acest moment, sugerând că nu încearcă nici să intre în concurenţă directă cu YouTube.
Muzica pare să fie noul teritoriu pe care companiile mari vor să îl cucerească. Google a lansat Play Music, Apple are acum Apple Music, iar Facebook pare să pregătească terenul pentru a intra pe această piaţă. Deşi informaţiile disponibile în acest moment nu vorbesc despre ceva concret, este clar că reţeaua de socializare ar beneficia de pe urma unui serviciu de streaming, însă forma în care acesta ar putea fi oferit nu este încă clară.
Conform surselor publicaţiei The Verge, oficialii Facebook sunt în discuţii cu mai multe case de discuri. Printre numele menţionate se regăsesc Sony Music Entertainment, Universal Music Group şi Warner Music Group, cele mai mari companii din industria muzicală la nivel global. Acum că materialele video încep să ia amploare pe reţaua de socializare, muzica ar putea duce la interacţiune mai multă cu conţinutul Facebook din partea utilizatorilor, ceea ce i-ar ţine mai mult timp pe zi lipiţi de acest serviciu.
Acestea ar rezulta în mai mulţi bani pentru Facebook, întrucât cu cât petreci mai mult timp pe reţeaua de socializare, cu atât vezi mai multe reclame incluse în News Feed şi pe barele laterale ale serviciului. Mai mult, alianţa cu aceste companii ar putea aduce reclame peste clipurile video urcate pe serverele proprii, pentru materialele care conţin muzică sub licenţă, la fel cum face Google pentru clipurile de pe YouTube.
Nu este clar dacă vom vedea un serviciu „Facebook Music”, sau dacă aceste discuţii vor duce la alte oportunităţi pentru reţeaua de socializare şi utilizatorii săi.