Problemă mare la Facebook, după ce Apple a decis să pună frână practicilor agresive de monitorizare a utilizatorilor iPhone, vizând plasarea mai eficientă a reclamelor.
Profitând de poziția dominantă pe care o are, Facebook recurge la numeroase tactici pentru a documenta preferințele și obiceiurile utilizatorilor, indiferent dacă aceștia vizitează rețeaua de socializare, sau un site web oarecare. Sunt recoltate tot felul de informații, profilul individual al utilizatorilor fiind alcătuit pe criterii demografice și locația fizică, dar și interese sau activitățile desfășurate de-a lungul zilei. De asemenea, într-o poziție dominantă, dar pe segmentul smartphone, Apple este un complice fără voie în practicile de monitorizare în masă folosite de Facebook.
Cu viziune diferită, sau poate doar pentru spălarea propriei imagini, Apple a decis să combată în mod activ practicile folosite de Facebook, introducând pe dispozitivele iPhone setări explicite pentru stoparea colectării abuzive de informații.
În afară de pregătirea unui proces pentru acuzarea Apple de comportament anticoncurențial, Facebook lansează și o campanie publicitară care se concentrează pe „sprijinirea întreprinderilor mici în perioade dificile”. Joi a fost lansat un anunț video cu sloganul „Ideile bune merită să fie găsite”.
Deși a dezactivat comentariile, Facebook a adăugat următoare descriere clipului de mai sus: ”Lumea este plină de idei bune. Acum, datorită anunțurilor personalizate, companiile mici își pot găsi propriile lor. Ideile bune merită să fie găsite.”
Înainte de iOS 14.5, orice aplicație (nu doar Facebook sau Instagram) putea colecta date de la utilizatorii săi, atâta timp cât utilizatorii acceptau termenii și condițiile aplicației sau ale serviciului respectiv. Însă Apple a decis că acest lucru nu mai este suficient, impunând propriile standarde pentru protejarea confidențialității utilizatorilor iPhone. Astfel, dezvoltatorul iOS a forțat toate aplicațiile să întrebe utilizatorul dacă ar permite aplicației să colecteze aceste date „prețioase”.
Totodată, o postare pe blogul Facebook face legătura cu o altă postare din iunie 2020, explicând modul în care funcționează anunțurile personalizate, dar este cam generalizată și nu aprofundează exact ce informații sunt colectate de aplicație.