Pe lângă sancțiunile pe care Uniunea Europeană le impune asupra surselor de informare rusești de stat, și companiile din zona de tehnologie aplică propriile lor restricții, menite să oprească dezinformarea de origine rusă. Facebook, Google și Twitter, unele dintre cele mai importante companii de pe internet, limitează monetizarea și promovarea plătită a conținutului pe care Russia Today sau alte surse rusești le publică în urma invaziei Rusiei în Ucraina.
Meta, compania care controlează Facebook, a anunțat că va opri reclamele tuturor agențiilor de stat rusești. Astfel, nu vor putea apărea în fluxurile de știri ale utilizatorilor sub formă de postări „sponsorizate”. Acest lucru ar trebui să limiteze serios posibilitatea de propagare a acestor informații. Mai mult, Facebook va interzice monetizarea conținutului publicat de către aceste publicații prin oprirea afișării de reclame pe clipurile video ale acestora:
„Interzicem presa de stat rusească de la cumpărarea de reclame sau monetizarea pe platformele noastre în toată lumea. De asemenea, continuăm să adăugăm etichete către alte instituții de presă de stat din Rusia. Aceste schimbări au început deja și vor continua peste weekend.”, a anunțat Nathaniel Gleicher, head of security policy la Meta.
În cazul Google, compania a limitat restricții asupra canalelor de YouTube RT la monetizare și posibilitatea de promovare a clipurilor pe platformă, cât și ascunderea lor din recomandările de pe platformă. Mai mult, în Ucraina, la cererea guvernului, YouTube blochează complet Russia Today și alte canale de media de stat din Rusia.
Twitter a aplicat o metodă generală, oprind toate reclamele de pe platformă în Rusia și Ucraina, pentru a putea evita răspândirea de informații false sponsorizate de oricare dintre state. Această măsură a fost luată pentru că Twitter oprea deja reclamele de la agențiile presă de stat din Rusia încă din 2019.
sursa: Android Central