Serviciul Instant Articles de la Facebook s-a lansat în mod oficial. Acesta este acum disponibil în News Feed-ul tuturor utilizatorilor, cât şi pe iPhone, cu o versiune pentru Android programată pentru sfârşitul anului 2015. Articolele sunt scoase în evidenţă cu o pictogramă în formă de fulger (care sugerează că se încarcă foarte repede) şi integrează elemente interactive precum hărţi, obiecte 3D sau conţinut multimedia.
Strategia Facebook este să ofere utilizatorilor acces rapid la articole din surse verificate. Întrucât articolele se vor deschide aproape instant, există o şansă mult mai mare ca cititorul să nu renunţe la accesarea lor înainte ca acestea să fie încărcate, iar acest lucru îmbunătăţeşte şansele pentru interacţiune. Un articol citit are de asemenea mai multe şanse de a primi un „like” sau un „share” din partea utilizatorilor, lucru care îl scoate în evidenţă mai rapid în fluxul de ştiri.
Câteva exemple de îmbunătăţiri ale conţinutului prin Instant Articles sunt capabilităţile de redare automată a clipurilor doar atunci când acestea sunt în ecran, posibilitatea de a adăuga comentarii pentru fiecare fotografie în parte, integrarea de galerii cu suport pentru gesturi pe un touchscreen, cât şi posibilitatea de a folosi informaţii de geo-tagging pentru a vizualiza fotografiile pe o hartă interactivă. Toate acestea au fost implementate în articole de la publicaţii precum NBC News, The Atlantic, BuzzFeed, New York Times şi National Geographic în perioada de testare a variantei beta de Instant Articles.
Alături de aceste publicaţii, multe altele vor începe să publice articole prin intermediul acestei platforme, majoritatea fiind de origine Americană. Cei care folosesc dispozitive Android vor putea să participe la testarea platformei Instant Articles începând de săptămâna aceasta, urmând ca peste câteva săptămâni să primească suport complet în variantă finală.