Accesibil aproape instant, direct din News Feed-ul Facebook, conţinutul publicat prin platforma Instant Articles proprie reţelei de socializare este pe cale să devină mult mai variat şi interesant.
Accesibilă iniţial doar unui număr de câteva sute publicaţii privilegiate, platforma Instant Articles va fi în curând deschisă tuturor publicaţiilor şi bloggeri individuali care deţin o pagină de Facebook. Promovat ca o unealtă pentru maximizarea audienţei în cadrul reţelei de socializare, programul Instant Articles a fost privit cu suspiciune de majoritatea organizaţiilor media, ezitante în a publica conţinut integral pe o platformă străină fără a aştepta ca cititorii să revină la website-ul propriu.
Cert este că un articol citit pe această platformă are mai multe şanse de a primi un „like” sau un „share” din partea utilizatorilor, lucru care îl scoate în evidenţă mai rapid în fluxul de ştiri. În plus, opţiunile pentru monetizare prin reclame sunt în continuare prezente, ba chiar există perspectiva unei promovări mai eficiente folosind serviciul ad network pus la dispoziţie chiar de Facebook. Astfel, publicaţiile pot alege să vândă în mod direct reclamele afişate în articolele publicate prin Instant Articles, sau folosească serviciul ad network contra unei cote din veniturile realizate. Proporţia exactă nu este cunoscută în mod oficial, însă potrivit dezvăluirilor făcute într-un articol al publicaţiei The Wall Street Journal, proporţia in venituri ce revine către Facebook ar fi de aproximativ 30%.
Între timp, de la debutul în luna mai 2015 Facebook a primite ˝mii de solicitări„ de la publicaţii interesate să participe la programul pilot, publicând propriile articole direct în reţeaua de socializare. Urmând deschiderii platformei Instant Articles către toate publicaţiile interesate, este de aşteptat o diversificare masivă a ofertei de conţinut disponibil, oferind utilizatorilor Facebook şi mai puţine motive să părăsească paginile reţelei de socializare. Rămâne de văzut ce impact va avea această schimbare asupra publicaţiilor participante, nevoite să împartă o cotă din veniturile realizate contra promisiuni de a obţine un avantaj pe termen lung prin creşterea numărului de potenţiali cititori.