Începând de anul acesta, Facebook-ul va fi integrat şi în computerul de bord al automobilelor. Mercedes a prezentat la CES 2012 un prototip de automobil ce pune la dispoziţia şoferilor o versiune specială a binecunoscutei reţele de socializare.
Anunţul cum că Facebook a reuşit să se „infiltreze” şi pe segmentul auto a stârnit discuţii pro şi contra, iar producătorul Mercedes şi oficialii Facebook au venit cu lămuriri.
În primul rând, Facebook-ul integrat în maşină oferă un set de facilităţi limitate, pentru a nu distrage atenţia şoferilor. Setul de instrumente disponibile sunt legate de punctele de interes din parcurs, pe care şoferii le pot împărtăşi prietenilor, dar şi de localizarea prin GPS. Aşadar, poţi vedea unde se află prietenii din listă care folosesc acest serviciu, lucru util în cazul deplasărilor în grup prin străinătate.
Pentru siguranţa şofatului, tastarea de mesaje şi post-uri în timp ce maşina se află în mişcare este dezactivată.
Ce putem face atunci? Ei bine, avem la dispoziţie o listă de texte predefinite pe care le putem selecta cu ajutorul unor taste speciale, poziţionate la îndemână.
Unele mesaje se adaptează automat în funcţie de locurile prin care sau către care te deplasezi. Spre exemplu, dacă ai introdus destinaţia în sistemul de navigaţie prin GPS, poţi publica pe Facebook, printr-o simplă apăsare a unei taste, un mesaj prin care îţi informezi prietenii către ce destinaţie te îndrepţi. Automat, în funcţie de viteză şi condiţiile de trafic, computerul de bord va estima timpul până la sosire şi îl va afişa alături.
Mai avem la dispoziţie o serie de informaţii cu privire la punctele de interes din apropiere, dar şi la punctele de interes marcate ca favorite (Like) de către prietenii din listă.
Spam-ul este limitat, deoarece versiunea de Facebook pentru automobile blochează accesul şi răspândirea aplicaţiilor third party precum jocurile sociale (Farmville, Mafia Wars etc. etc.) sau alte ciudăţenii prin care eşti invitat să iei parte la diverse acţiuni globale sau să afli câţi ani mai ai de trăit.
Criteriile de siguranţă, deşi pare că sunt îndeplinite, rămân în continuare discutabile. Mercedes susţine că utilizarea serviciului Facebook integrat în bordul automobilului este sigură şi are acelaşi nivel de „distragere” precum un aparat GPS sau un sistem audio.
Noi, sigur că nu avem competenţa celor de la Mercedes, dar putem sesiza clar diferenţa dintre controlul unui casetofon, utilizarea unui sistem de navigaţie şi socializarea pe Facebook, fie ea şi limitată. Rămâne de văzut ce poziţie vor adopta restul producătorilor auto.
Voi ce părere aveţi despre integrarea Facebook pe automobile?
Despre Facebook: 800.000.000 de utilizatori Facebook şi numărul lor este în creştere. Chiar dacă vorbim de o creştere lentă, cifra cu opt zerouri indică faptul că platforma socială a ajuns un fenomen extrem de răspândit, care se manifestă peste tot: la birou, acasă, pe stradă, la hotel, în cluburi şi restaurante. Mai nou, vom avea Facebook şi integrat în computerul de bord al autovehiculului.