Facebook este o platformă accesată în fiecare lună de un miliard şi jumătate de persoane, însă multe dintre acestea folosesc reţeaua de socializare folosind conexiuni de internet foarte slabe. Pentru a conecta mai uşor utilizatorii din regiunile emergente, Facebook a lansat anul trecut aplicaţia Facebook Lite, care consumă mai puţin trafic de internet, oferind acces la majoritatea funcţiilor din aplicaţia principală. Compania a dezvăluit astăzi că numărul de utilizatori care beneficiază de pe urma variantei Lite a aplicaţiei a depăşit 100 de milioane.
Facebook Lite este disponibilă în acest moment în 150 de ţări, printre care se află şi România. În timp ce pe plan local conexiunile la internet sunt la un nivel ridicat, chiar şi pe mobile, în India, Brazilia, mexic, indonezia şi Filipine aceasta a dobândit o popularitate ridicată. Aplicaţia ruleazâ atât pe telefoane non-smart, cât şi pe smartphone-uri entry level, necesitând un download de numai 1 MB. Între timp, aplicaţia a evoluat faţă de versiunea iniţială, Facebook adăugând funcţii avansate precum redare video, posibilitatea de a mări imaginile şi suport pentru pictograme emoji.
Se pare că orice produs Facebook atrage în urma sa zeci sau chiar sute de milioane de utilizatori, indiferent de regiune sau viteza de conectare la internet. O mare parte din utilizatorii Facebook Lite se conectează la acest serviciu prin intermediul programului Free Basics (fostul Internet.org), în cadrul căruia mai mulţi operatori oferă acces gratuit utilizatorilor la servicii online precum Facebook şi alte câteva destinaţii importante din online.