Facebook aduce modificări algoritmului responsabil cu stabilirea priorităţii la afişare a conţinutului în News Feed. Noul sistem de ranking va ţine mai mult cont de prietenii cu care interacţionezi des pe Facebook şi tipuri de conţinut pe care l-ai apreciat în trecut.
Administratorii Facebook speră ca noul algoritm să excludă mai uşor paginile care distribuie în mod frecvent postări din categoria clickbait, favorizând în schimb pagini de Facebook al căror conţinut aduce mai multă satisfacţie utilizatorilor.
Cât despre prietenii apropiaţi, Facebook a stabilit care sunt aceştia pe baza tag-urilor pe care le ai în poze, interacţiunile pe care le ai în mod constant (ex. comentarii lăsate frecvent la postările acestora), check in-uri date în aceeaşi locaţie, etc. Pe baza acestor semnale, vei vedea mai multe postări în News Feed de la prietenii apropiaţi şi mai puţine de la cei cu care interacţionezi rar. Însă per total, numărul postărilor în News Feed selectate din cercurile de prieteni nu va creşte, Facebook alocând la fel de mult spaţiu paginilor la care te-ai abonat.
În ce priveşte stabilirea conţinutului care merită văzut, Facebook tine cont de parametri cum ar fi Like-urile şi interacţiuni primite de la alţi utilizatori, reputaţia paginilor respective şi studii făcute cu scopul de a stabili ce postări merită mai mult atenţia utilizatorilor. Mai departe, postările evaluate ca având un stil şi interacţiuni similare din partea utilizatorilor au şanse crescute de a apărea News Feed-ul tău.
Modificarile aduse algoritmului News Feed par să reflecte declaraţii recente ale şefului Facebook, Mark Zuckerberg, cum că scopul reţelei de socializare nu este să ţină utilizatorii ocupaţii pentru cât mai mult timp, ci să ofere acestora conţinut care să merite timpul acordat.