Facebook, obligat de autorităţile europene să nu mai combine datele utilizatorilor WhatsApp şi Instagram

07.02.2019
Facebook, obligat de autorităţile europene să nu mai combine datele utilizatorilor WhatsApp şi Instagram

Avantajat de faptul că deţine mai multe platforme de socializare, gigantul Facebook obişnuieşte să adune datele colectate din mai multe surse pentru a obţine un profil cât mai complet al utilizatorilor săi, gata să fie folosit în scop publicitar. Problema este că pe utilizatorii Facebook, Instagram şi WhatsApp nu i-a întrebat nimeni dacă sunt de acord cu această practică în care orice activitate desfăşurată online este înregistrată într-un mega-profil conţinând toate obiceiurile şi interesele persoanei respective.

Practica multiplicării surselor de informare despre utilizatorii platformelor de socializare deţinute de Facebook a intrat în atenţia autorităţilor din Germania, care după o anchetă desfăşurată timp de trei ani au decis să o interzică în mod explicit, dacă persoanele vizate nu au fost informate corespunzător şi nu au ales să-şi dea consimţământul pentru folosirea datelor în acest mod. Facebook are la dispoziţie o lună pentru a contesta decizia luată de autorităţile germane.

Limitată deocamdată la teritoriul Germaniei, interdicţia va oblica administratorii Facebook să explice utilizatorilor modul în care vizitele pe platforme multiple de socializare sunt contabilizate într-un singur profil de utilizator, cât şi scopul în care informaţiile colectate pot fi folosite ulterior. Îl lipsa consimţământului acordat de persoanele vizate într-un termen de patru luni, aceste practici vor trebui să înceteze. Probabil, dacă decizia nu este desfiinţată pe cale legală pe teritoriul Germaniei, măsura va fi în scurt timp preluată la nivelul întregii Uniuni Europene.

Principala temere a autorităţilor germane este tendinţa Facebook de monopoliza lumea platformelor de socializare online, manifestată prin practici abuzive la adresa utilizatorilor rămaşi fără reţele de socializare alternative spre care să se poată îndrepta. În lipsa unei atitudini mai dure din partea autorităţilor competente, singura opţiune pentru utilizatorii care nu sunt de acord cu modul în care Facebook gestionează datele colectate online este renunţarea completă la serviciile oferite, lucru nu tocmai simplu în contextul actual al unei societăţi puternic dependentă de interacţiunea prin intermediul reţelelor de socializare.

Cu ajutorul banalului buton Like şi plugin-ul Facebook Pixel integrat în majoritatea site-urilor independente, Facebook are la dispoziţie un canal de informare extins, care depăşeşte cu mult graniţele reţelei de socializare, aşa cum sunt percepute de utilizatori. Combinând informaţii din surse multiple, Facebook generează un profil de utilizator care stârneşte invidia oricărei companii de publicitate, acoperind toate aspectele vieţii de zi cu zi.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult