Facebook a folosit numărul tău de telefon înregistrat pentru autentificare securizată pentru a oferi sugestii de prietenii contactelor tale de serviciu, cunoscuţi sau persoane pe care intenţionat sau nu, nu le aveai incluse în lista ta de prieteni pe Facebook. Administratorii reţelei de socializare recunosc abuzul comis şi promit să îndrepte situaţia.
Poate că a părut ciudat ca la secţiunea “people you may know” să apară sugestii de prietenii pe Facebook persoane cu care nu ai o legătură directă. Poate fi cineva cu care ai discutat o singură dată, când ai vândut telefonul vechi pe un site de licitaţii online. Ei bine, dacă persoana respectivă are un cont de Facebook asociat cu numărul de telefon folosit la momentul respectiv, iar propriul tău număr de telefon este cunoscut reţelei de socializare, atunci ambele persoane implicate ar fi putut primi deja sugestii de prietenie pe Facebook.
Intimitatea vieţii personale este un concept extrem de vag pentru administratorii Facebook, orice date care pot fi atribuite identităţii unui individ căzând direct în coşul de informaţii care pot fi valorificate într-un fel sau altul.
Expusă încă de anul trecut, practica în care Facebook folosea datele cu caracter personal obţinute de pe urma introducerii sistemului de autentificare în doi paşi pentru a servi reclame personalizate a stârnit furia organizaţiilor care militează pentru protejarea drepturilor la viaţă privată, care au etichetat această practică drept strategie de business înşelătoare, care erodează încrederea utilizatorilor în folosirea unor sisteme de securitate cu eficienţă dovedită. Compania a oprit deja folosirea acestor numere de telefon în scop publicitar, încă din luna iunie. Însă aceasta nu a fost singura utilitate găsită de Facebook pentru numerele de telefon ale utilizatorilor.
Deghizate sub forma unor sugestii de prietenie, numerele de telefon sunt de fapt folosite în scop profitabil, pentru a creşte interacţiunile dintre membrii reţelei de socializare, orice conexiune nou făcută având ramificaţii în sensul afişării de reclame şi includerea altor servicii conexe din ecosistemul Facebook.
Ajustările făcute de Facebook vin în contextul soluţionării unui proces cu miză de 5 miliarde dolari dus cu instituţia americană FTC (Federal Trade Commission), în care este cerută sporirea măsurilor de