Facebook luptă de mulţi ani cu dezinformarea şi toate postările care pot fi încadrate la categoria Fake News, conţinutul apărut în timpul campaniilor electorale fiind îndeosebi de dăunător pentru reţeaua de socializare.
În mod logic, am putea crede că regulile împotriva dezinformării şi orice alt tip de conţinut ce ar putea fi încadrat la categoria Fake News sunt respectate cu stricteţe de administratorii reţelei de socializare, orice abuzuri putând avea consecinţe nebănuite pe termen lung. În practică, penalizările acestor practici se lovesc de reguli rigide, uşor atacabile de avocaţi bine plătiţi. Rezultatul este proliferarea campaniilor publicitare care poate ar trebui etichetate drept dezinformare, pe motiv că acestea nu încalcă în mod flagrant regulile de postare pe Facebook.
Drept consecinţă pentru acest dublu standard, o parte dintre postările făcute pe Facebook se dovedesc a fi mai dificil de înlăturat decât altele. Nicăieri altundeva nu sunt aceste practici mai evidente decât în cadrul campaniilor electorale, campaniile electorale ţinute pe Facebook părând să intre sub incidenţa unei verificări mult mai relaxate, referitoare la acurateţea informaţiilor prezentate.
Potrivit investigaţiilor făcute de publicaţia The Guaridian, într-una dintre situaţii o facţiune politică australiană a circulat postări video încadrate drept dezinformare, fără ca Facebook să ia măsuri corective. Răspunzând acuzaţiilor, administratorii Facebook şi-au declinat responsabilitatea de a arbitra disputele politice, cu atât mai puţin cea de înlăturare a postărilor făcute de politicieni. Dacă pentru utilizatorii de rând practica folosită este de reducere a vizibilităţii postărilor de calitate îndoielnică, în cazul politicienilor Facebook pare ai abă un dublu standard, ignorând abuzurile acestora.