După ce a raportat în luna februarie prima scădere a numărului de utilizatori în 18 ani de activitate, prăbușind cotațiile acțiunilor Meta, Facebook vine cu vești menite să redea încrederea investitorilor.
Potrivit celui mai recent set de date statistice, Facebook a reușit să oprească exodul de utilizatori către platformele rivale, reușind chiar să-și sporească numărul de utilizatori activi pe platformă.
La începutul anului, Facebook anunța un declin de la 1,930 miliarde de utilizatori în trimestrul trei din 2021, la 1,929 miliarde de utilizatori activi în trimestrul patru al aceluiași ani, vestea primei scăderi a utilizatorilor din istoria companiei fondată în anul 2004 stârnind o adevărată furtună în spațiul online, culminând cu vânzarea mai mult sau mai puțin justificată a unui măr destul de mare dintre acțiunile companiei-mamă, Meta.
Precedentul stabilit atunci avea șanse credibile să fie doar prima rostogolire la vale a bulgărelui ce reprezenta decăderea companiei lui Mark Zuckerberg, rămânând consemnat drept maximul istoric al platformei de socializare care nu doar că a schimbat peisajul online, dar a contribuit decisiv la căderea unor guverne și schimbarea destinului pentru milioane, sau chiar miliarde de oameni.
Între timp, sughițul Facebook pare să fi fost doar atât, cea mai veche și cunoscută platformă de socializare revenind pe creștere, datele companiei menționând după primele trei luni din 2022 o bază de 1.96 miliarde de utilizatori activi.
Așa cum probabil era anticipat, cotația acțiunilor Meta a crescut cu un impresionant 19% în ședința de tranzacționare de miercuri, 27 aprilie, aducând profituri frumoase pentru cei care au cumpărat imediat după prăbușirea din luna februarie.
„Mai mulți oameni folosesc serviciile noastre astăzi decât oricând și sunt mândru de modul în care produsele noastre servesc oamenilor din întreaga lume”, a declarat șeful Meta Mark Zuckerberg, care a fondat Facebook în 2004.
Cu toate acestea, administratorul Meta se arată tot mai mult ca un gigant cu picioare de lut, proprietarul Facebook, Instagram și WhatsApp raportând cea mai lentă creștere a veniturilor din cel puțin un deceniu. Astfel, veniturile în primele trei luni ale anului au crescut cu doar 7% față de 2021, atingând 27,9 miliarde de dolari.