Facebook testează o nouă funcţie numită Highlight, ce permite oricărui utilizator să mărească gradul de vizibilitate a mesajelor de status în feed-urile de ştiri ale prietenilor, plătind reţelei de socializare o taxă de promovare.
Sistemul este disponibil oricărui utilizator şi nu ia în considerare detalii cum ar fi numărul de like-uri sau comentarii pe pagina acestuia, doar suma de bani plătită în avans. Momentan, taxarea se face per mesaj, cu o sumă modică de 2 dolari.
Aflat încă în fază de testare, funcţia Highlight este folosită momentan pentru a analiza interesul utilizatorilor faţă de acest de acest gen de servicii plătite. Oferit la scară largă, serviciul Highlight ar putea aduce venituri importante pentru Facebook, monetizând dorinţa companiilor de a se promova mai rapid în cadrul reţelei de socializare, dar şi utilizatori mai mult sau mai puţin anonimi care vor să se facă cunoscuţi în faţa unui număr cât mai mare de persoane.
Rămâne de văzut în ce măsură acest serviciu de promovare plătit îi va afecta pe utilizatorii obişnuiţi ai reţelei de socializare, bombardaţi cu şi mai multe mesaje de status decât până acum.