Facebook face uneori nişte experimente restrânse destul de stranii care, atunci când nu declanşează un scandal, tot ne fac să ridicăm din sprâncene. Cea mai recentă opţiune testată pe un număr restrâns de utilizatori este marcarea articolelor de satiră, pentru ca utilizatorii imuni la umor şi sarcasm să nu se mai facă de râs luând în serios conţinutul inventat în mod voit.
Conform Facebook, este vorba de un test făcut pe un număr restrâns de utilizatori şi care include doar un număr limitat de site-uri satirice. Unul dintre primele site-uri vizate este faimosul The Onion, al cărui conţinut amuzant de bună calitate a păcălit nu o dată utilizatorii care nu ştiu natura reală a acestei publicaţii online. Atunci când sunt afişate în lista de articole relaţionate, legăturile către The Onion sunt marcate în mod vizibil cu tag-ul Satire, iar cei care sunt tentaţi să apese pe ele sunt avertizaţi de la bun început despre natura conţinutului. În acest moment, articolele publicate însă direct în News Feed nu sunt marcate în nici un fel, ceea ce promite că vom avea parte încă de confuzii amuzante între conţinutul real şi cel inventat pentru a distra în cazul în care opţiunea va fi implementată pe scară largă.
Facebook afirmă a primit sesizări care au cerut implementarea unui opţiuni pentru delimitarea articolelor satirice de cele reale, numărul celor păcăliţi de site-urile precum The Onion fiind, aparent, destul de mare pentru că gigantul socializării online să facă ceva.