Google a anunțat un nou design pentru interfața Gmail, care extinde integrarea cu serviciile Google Char, Meet și Spaces. Noua interfață va fi propusă începând cu luna februarie, urmând a fi activată în mod automat pentru toți utilizatorii Gmail, după jumătatea acestui an.
Principala noutate este adăugarea unei noi bare verticale în partea stângă a ecranului, găzduind scurtături directe către celelalte servicii Google la care ai putea apela pentru continuarea discuțiilor începute pe email.
Google numește aceasta vizualizare integrată și curând, va fi familiară tuturor utilizatorilor de servicii Google, mai ales celor care accesează aceste servicii în scop de serviciu, prin intermediul platformei Workspace. Începând cu 8 februarie, Google va oferi noua versiune de interfață la stadiul de testare, urmând ca până în luna aprilie, utilizatorii care nu s-au înscris deja în programul de testare (Google arată că va exista o solicitare la un moment dat, care vă va încuraja să faceți acest lucru) vor fi comutați automat la noul design de interfață. În primă fază, vechiul design va rămâne selectabil din meniul Settings, însă și această opțiune va dispărea până la sfârșitul trimestrului Q2-2022, când Google va oficializa noua „experiență standard pentru Gmail”.
Deși este dorită a fi universală, noua interfață Gmail ar putea să nu fie la fel de apreciată precum cea actuală, designul selectat țintind mai degrabă interesele Google decât nevoia reală a utilizatorilor pentru schimbare. Spre exemplu, gestionarea chat-urilor și întâlnirilor se întâmplă acum pe un singur ecran, fapt ce ar putea stârni confuzie pentru utilizatorii obișnuiți cu abordările centrate pe minimalism. În schimb, pentru cei care reușesc să se concentreze pe un singur lucru la un moment dat, noua interfață ar putea oferi acces mai facil la alte instrumente conexe serviciului Gmail, exact așa cum intenționează inginerii Google.
Google spune că vor exista și bule de notificare, asociate fiecărui serviciu listat, care vor ajuta utilizatorii să afle despre noutățile care le solicită atenția, fără a vizita fiecare aplicație în parte.