După ce Twitter a creat haos transformând bifa albastră într-un privilegiu rezervat plătitorilor de abonamente Twitter Blue, Google urmează direcția arătată introducând bifa albastră ca un privilegiu Gmail rezervat clienților Google Workspace, G Suite Basic și Business.
Ce-i drept, bifa albastră atașată adreselor Gmail are și o utilitate practică, ajutând destinatarii să deosebească mesajele primite din surse legitime de posibile tentative de phishing. La fel ca în cazul Twitter, Google condiționează acordarea bifei albastre de parcurgerea unui proces de verificare a identității, probând astfel că în spatele adreselor respective se află persoane reale.
În 2021, am introdus indicatori de marcă pentru identificarea mesajelor (BIMI) în Gmail, o caracteristică care impune expeditorilor să folosească o autentificare puternică și să verifice sigla mărcii pentru a afișa un logo al mărcii ca avatar în e-mailuri. Pe baza acestei caracteristici, utilizatorii vor vedea acum o pictogramă bifă pentru expeditorii care au adoptat BIMI. Acest lucru va ajuta utilizatorii să identifice mesajele de la expeditori legitimi versus imitatori.
Altfel spus, noul serviciu este intenționat mai degrabă pentru companiile care doresc un mecanism suplimentar pentru probarea autenticității mesajelor trimise de pe adrese email oficiale, sau cele folosite de angajați.
Pentru afișarea bifei albastre în dreptul adreselor Gmail, companiile interesate trebuie să activeze mai întâi opțiunea Brand Indicators for Message Identification (BIMI), un serviciu care permite afișarea logoului de brand în dreptul conturilor email autentificate.