În noiembrie anul trecut Google a început testarea unei noi
interfeţe. Cum am scris şi noi la vremea respectivă, la noua
interfaţă nu aveau acces toţi utilizatorii, ci doar cei care apelau
un mic truc.
După aproximativ jumătate de an de teste, noua interfaţă este
acum la ea acasă şi poate fi folosită de toţi utilizatorii. La
prima vedere, cei mai mulţi nu vor observa nicio schimbare. Abia
când apeşi link-ul Show options vei observa un meniu vertical cu o
mulţime de opţiuni.
Cele mai multe dintre opţiuni erau implementate şi în versiunea
de test pe care
am prezentat-o la acea vreme. Nu vom reveni asupra lor. Sunt
însă şi noutăţi.
Una dintre noutăţi este filtrarea rezultatelor pe
criterii „sociale” şi locale. Dacă alegi prima variantă,
vor fi afişate rezultate din grupul tău de prieteni (Twitter,
Facebook, Flickr etc.), aşa cum îl vede Google.
Selectând ca filtru Nearby, Google va încerca să ordoneze
rezultatele în funcţie de locaţia ta. În browserele cu suport
pentru funcţia Geo Location, ca Google
Chrome, Google îţi poate afla, cu acordul tău, locaţia exactă.
Cu ajutorul acestei informaţii, dacă vei căuta, de exemplu, un
restaurant, vor fi afişat mai întâi cele din apropierea locului în
care te afli. Sigur, în teorie sună foarte bine, dar în practică
Google mai are mult de lucru pentru a fi relevant şi în
România.
O altă noutate este aşa-numitul Wonder wheel.
Este, de fapt, vorba de o reprezentare grafică a căutărilor
asemănătoare celei date. Această reprezentare se face pe mai multe
nivele. Plecând de la prima căutare se poate ajunge la un adevărat
arbore de căutări relaţionate. Din nou, pentru România mai este
(mult) de lucru la capitolul relevanţă.