Cei mai mulţi utilizatori nu ştiu şi, probabil, nici nu au auzit
de indexul unui motor de căutare. Ce trebuie să ştii e că acesta
este responsabil de relevanţa si frecvenţa în care sunt afişate
rezultatele atunci când cauţi ceva. Şi mai trebuie să ştii că
Google, cel mai important motor de căutare, are un index nou.
Noul index Google se numeşte Caffeine şi oferă o serie de
avantaje comparativ cu indexul folosit până acum Caffeine
este mai mare şi mai rapid decât cel anterior cu 50%.
În ultimii ani, conţinutul site-urilor a crescut exponenţial. Şi
a crescut nu doar cantitativ, cât şi din punctul de vedere al
formelor sub care se regăseşte (imagini, clipuri video, update-uri
real time etc.). Pe scurt, conţinutul este mult mai complex decât
la momentul în care a fost gândit vechiul index.
Caffeine a fost conceput tocmai pentru a îngloba toate
tipurile de conţinut. Mai importantă decât mărimea
indexului este relevanţa sa. Degeaba îţi afişează milioane de
rezultate, dacă nu găseşti ceea ce te interesează. Aşa că noul
index, spune Google, va oferi rezultate mai relevante.
Caffeine stă mai bine decât vechiul index şi la capitolul
frecvenţă de actualizare. Dacă vechiul index era construit din mai
multe layere, unele site-uri fiind actualizate mai frecvent decât
altele, Caffeine va realiza o actualizare globală şi
continuă. Asta înseamnă site-urile noi şi informaţiile noi
din site-urile existente vor apărea mai rapid în paginile de
rezultate.
Pentru a ne face o impresie despre cantitatea de date cu care
lucrează noul Index, Google ne-a oferit câteva cifre:
Cei de la Google sunt convinşi că au făcut o treabă foarte bună
cu noul index şi că acesta constituie o fundaţie robustă pentru
viitoarele funcţii şi tendinţe. Acum rămâne să vedem dacă toate
cuvintele frumoase se regăsesc şi în practică.