Google va completa rezultatele video returnate la căutările Google Search cu o nouă funcție „Search in video”, analiza bazată pe inteligență artificială potrivind termenii de căutare cu poziția unde informația respectivă este menționată în clipul YouTube.
Dintr-un motiv nu foarte clar pentru restul lumii, Google pare să fi concentrat în regiunea Indiei majoritatea experimentelor care promit să îmbunătățească calitatea serviciilor oferite. Probabil că o contribuție importantă o are și originea indiană a actualului CEO, Sundar Pichai, care tocmai ce a găzduit ediția anuală a conferinței Google for India. Printre noutățile anunțate, avem și noi utilizări ale tehnologiilor de inteligență artificială, care vor asista căutările după clipuri YouTube. Astfel, în loc să analizeze doar titlul și descrierea clipurilor video, motorul de căutare va putea extrage informații și din conținutul acestora.
În primă etapă, opțiunea „Search in video” va apărea abia după căutările realizate în mod convențional, oferind analizarea suplimentară a clipului video. Ideea este de a scuti utilizatorii de efortul căutării manuale în clipul video, în încercarea de a descoperi momentul exact în care este prezentată informația căutată. Astfel, cu opțiunea „Search in video” nu trebuie decât să tastezi cuvintele cheie, AI-ul mutând automat poziția de redare la momentul în care acestea sunt detectate. În mod evident, opțiunea „Search in video” va fi puternic dependentă de limba folosită. Astfel că nu ar trebui să așteptăm disponibilitatea imediată în toate limbile de circulație internațională.
O altă noutate este Google Courses, o inițiativă care încurajează crearea și publicarea pe YouTube a cursurilor de școlarizare interactive, contracost sau gratuite. Creatorii vor putea include în cursurile oferite și informații în format PDF, imagini și documente text.