Google Store, Google Play Store, Google Hotels și Google Flights sunt doar câteva din serviciile pentru care Alphabet se angajează să facă modificări vizând reprezentarea mai clară și mai corectă a informațiilor, în concordanță cu Legislația Europeană pentru Protecția Consumatorilor.
„Vedem că un număr tot mai mare de consumatori apelează la internet pentru a-și rezerva vacanțele, pentru a face achiziții sau pentru a consulta o recenzie. Consumatorii UE au dreptul la informații clare și complete, astfel încât să poată face alegeri în cunoștință de cauză”, a declarat comisarul UE pentru Justiție, Didier Reynders, într-o declarație. „Angajamentele luate de Google sunt un pas înainte în această direcție.”
Curând, Google Flights și Google Hotels vor face distincția clară între serviciile oferite de Google și cazurile în care acesta acționează ca intermediar pentru alte companii și vor clarifica când sunt utilizate prețurile de referință pentru reducerile promovate pe platformă. De asemenea, Google va preciza că recenziile pentru locațiile găsite prin Google Hotels nu sunt verificate de companiei. Aceleași angajamente de transparență vor fi aplicabile și altor platforme de cazare, precum Booking.com și Expedia.
Similar, Google Play Store și Google Store vor afișa informații mai clare consumatorilor despre costurile de livrare, dreptul de retragere și disponibilitatea opțiunilor de reparare sau înlocuire, acolo unde sunt disponibile. De asemenea, vor fi furnizate informații suplimentare despre companii, inclusiv nume comerciale, adrese și informații de contact. Google va clarifica, de asemenea, cum să accesați versiunile din alte țări ale Magazinului Google Play și va contribui pentru îmbunătățirea accesibilității aplicațiilor în UE. Totodată, consumatorii vor putea să utilizeze metode de plată furnizate din orice țară UE.
Google a fost de acord să își limiteze dreptul de a anula în mod independent comenzile sau de a modifica discreționar prețurile în Google Store. În plus, compania americană va comunica direct cu autoritățile europene de protecție a consumatorilor pentru eliminarea conținutului ilegal, printr-o adresă de e-mail dedicată.