Adăugată motorului Google Search, opțiune multisearch permite folosirea de imagini și text pentru a căuta după lucruri pe care nu ști exact cum să le descrii. Spre exemplu, poți folosi o poză cu mâncare pentru a găsi preparatul respectiv în oferta unui restaurant din apropiere, dacă ai noroc.
Deseori se întâmplă să cauți după o persoană sau obiect fără să-i cunoști numele/denumirea exactă. În acest caz, simpla inițiere a unei căutări după imagine va returna de cele mai multe ori doar potriviri generice cu alte poze similare ca aspect, dar totuși irelevante pentru ceea ce cauți tu. În mod similar, dacă nu știi precis ce anume cauți, folosirea de expresii și cuvinte cheie va returna tot rezultate generice.
Google adresează această limitare apelând la tehnologii sofisticate de inteligență artificială, capabile să combine reperele care pot fi obținute pe baza termenilor de căutare cu informații mult mai abstracte, extrase din pozele încărcate de utilizatori.
Suficient de bine dezvoltată, noua funcție Google Multisearch poate mult mai puternică decât o simplă căutare bazată pe cuvinte cheie, folosirea tehnologiilor de inteligență artificială ajutând la determinarea contextului în care a fost inițiată căutarea respectivă, folosind și repere mai greu de interpretat, precum semnificația expresiilor folosite la căutare și imaginile adăugate ca indiciu pentru informația dorită.
Pornind de la scenariul cumpărăturilor după articole de îmbrăcăminte, Google extinde funcția multisearch pentru a putea viza orice produs din oferta magazinelor sau afacerilor din apropierea ta, atât timp cât activitatea acestora este vizibilă în spațiul online. Spre exemplu, vei putea porni de la o simplă poză de pe stradă cu locația, sau o poză cu pizza delicioasă comandată de un cunoscut, descoperind cu ajutorul Google Search exact pizzeria la care ai vrea să ajungi.
În cele din urmă, opțiunea de căutare ar putea fi selectată prin simpla bifare a unui parametru ”near me”, ajutând utilizatorii care doresc să caute informați despre restaurante și magazine aflate în apropiere, folosind repere generice cum ar fi poza unui articol de îmbrăcăminte, cu sau fără o descriere exactă.
Google precizează că noua opțiune multisearch funcționează cu ajutorul unei vaste baze de date, alcătuită din miloane de poze și recenziile adăugate de utilizatori pentru diferitele locații vizitate. Astfel, orice poză cu mâncarea comandată la restaurant poate deveni reper pentru potențialii clienți, care se întâmplă să caute ceva asemănător.
În primă etapă, căutările multisearch locale vor fi disponibile pentru versiunea în limba engleză a motorului Google Search, din a doua parte a acestui an. Pentru cea mai bună experiență, Google recomandă folosirea aplicației Google pentru Android și iOS, instalată pe dispozitive smartphone de ultimă generație, respectiv folosirea simbolului ”Lentilă” pentru captarea și încărcarea imaginii direct de pe telefon. Judecând după cerințele hardware foarte stricte, putem presupune că o parte din procesarea interogărilor de căutare este realizată cu ajutorul co-procesorului AI prevăzut chiar pe dispozitivele utilizatorilor.