Google Hangouts a fost una dintre primele soluții de pe piață care oferea posibilitatea de colaborare online prin intermediul unui apel video cu mai mulți participanți. Între timp însă au apărut soluții mai dezvoltate, Zoom și alte aplicații de acest gen fiind mult mai apreciate de către companii, acestea fiind mai simple de folosit, în special pentru că de cele mai multe ori nu necesită un cont de utilizator. Google încearcă să readucă serviciul său de colaborare video înapoi în prim-plan cu un „rebranding”, Hangouts fiind acum redenumit în Google Chat și Google Meet, special pentru companii.
Brandul Hangouts este astfel retras din circulație din intermediul aplicațiilor din categoria G Suite. Astfel, pentru mesagerie instantă și colaborare prin text, utilizatorii business de servicii Google vor beneficia de Google Chat, în timp ce componenta de colaborare video se numește acum Google Meet. Totuși, unii utilizatori vor putea confunda aceste servicii cu altele pe care compania le are deja în portofoliu.
De exemplu, Google încă deține și o aplicație numită simplu „Chat”, care este dedicată mesageriei prin protocolul RCS de pe Android, care permite trimiterea de conținut modern prin intermediul SMS-urilor, folosind un număr de telefon. De asemenea, Google deține și noul serviciu Duo, lansat de câțiva ani, care permite realizarea de apeluri video cu mai mulți participanți, o alternativă la FaceTime de pe iOS.
Totul devine și mai confuz atunci când luăm în calcul faptul că Hangouts va continua ca serviciu și ca brand în afara G Suite. Practic, utilizatorii fără conturi business vor putea să folosească Hangouts în continuare. Astfel, Google are acum mai multe aplicații de chat, apeluri video și colaborare online, unele fiind semnificativ diferite, chiar dacă au nume similare.
Desigur, ca în cazul oricărui proiect Google care nu găsește un succes instant, ne putem aștepta ca Hangouts, Google Chat, Duo și toate celelalte să nu ducă o viață prea lungă pe piață înainte de inevitabila închidere. Trebuie să recunoaștem măcar că Google încearcă întotdeauna lucruri noi, chiar dacă nu reușește de fiecare dată să ducă proiectele la bun sfârșit.